Pentru a transforma acest vis în realitate, este important să șții că lansarea oricărei afaceri poate fi o adevărată provocare: de la luarea în considerare a tuturor aspectelor birocratice până la găsirea resursei umane potrivite nevoilor business-ului tău.
Atunci când vine vorba despre industria HoReCa, există o serie de pași pe care trebuie să-i urmezi, astfel încât începutul afacerii tale să fie unul promițător.
Iată, așadar, care sunt cele mai importante 4 lucruri de care îți recomandăm să ții cont în deschiderea propriului restaurant:
Stabilirea și planificarea bugetului
Componenta financiară este indispensabilă în orice business. Oricât de mult ți-ar plăcea să ai propriul restaurant, acest lucru nu este posibil fără să faci o investiție financiară, și încă una destul de costisitoare în prima etapă.
De aceea, este necesar să stabileșți de la bun început bugetul pe care îl ai la dispoziție pentru a-ți transforma visul în realitate. Totodată, e bine să ai așteptări realiste, în concordanță cu bugetul alocat.
De exemplu, nu îți vei putea permite un restaurant foarte mare, dacă nu dispui de resurse financiare suficiente. În schimb, ai putea investi într-o sala mai mică, dar pe care să o amenajezi simplu și cu bun-gust, creând o atmosfera care să îmbie oamenii să vină și să petreacă timp de calitate aici.
Respectarea procedurilor legale
La fel de importantă precum componenta financiară este și partea birocratică. Există o serie de avize, acte și autorizații pe care trebuie să le obții, pentru că fără ele nu-ți vei putea desfășura activitatea.
Procedurile legale variază de la un domeniu la altul, de aceea trebuie să te informezi din timp cu privire la actele de care vei avea nevoie.
Printre cele mai importante documente se numără actele și contractele pentru obținerea autorizației de la Direcția Sanitar-Veterinară, actele necesare pentru Inspectoratul Teritorial de Muncă și pentru Securitatea și Sănătatea în Muncă, precum și actele de la pompieri.
Angajarea oamenilor potriviți
Pentru că activitatea restaurantului tău să dea roade, nu sunt suficiente pasiunea pentru gătit și implicarea totală.
Succesul oricărui business depinde foarte mult, poate cel mai mult, de resursa umană, de acei angajați potriviți nevoilor tale.
Pe cât de atrăgătoare, pe atât de riscantă poate fi industria HoReCa în România: multe restaurante au fost închise din cauza lipsei de personal sau, pe de altă parte, din cauza angajaților care nu dețineau toate competențele necesare postului pe care lucrau.
De aceea, acordă toată atenția cuvenită procesului de recrutare și alege acei candidați cu care să poți formă o echipa pe termen lung, indiferent din ce țară sunt. Adesea pot fi mult mai motivați.
Promovarea
Probabil că îți vei dori, încă de la început, că restaurantul tău să nu fie vizitat doar de către familie, prieteni și alte cunoștințe.
Pentru că oamenii să afle despre noua ta afacere, va trebui să investeșți în promovare. Cum trăim într-o perioada în care majoritatea veștilor circulă în mediul online, este necesar că și tu să-ți faci cunoscut business-ul astfel.
De pildă, ai putea crea un site de prezentare a restaurantului, unde să descrii conceptul și povestea de la care a pornit totul. Oamenilor le plac poveștile: creează și tu una cu care ți-ai dori să rezoneze clienții tăi.
De asemenea, paginile de Facebook și Instagram sunt binevenite – te
poți ocupa chiar tu de ele, dacă dispui de timpul necesar, sau poți apela la
sprijinul unei agenții de marketing.
Atenție,
însă: dacă optezi pentru cea de-a două varianta, trebuie să aloci un buget mai
mare serviciilor de promovare.
Așadar,
deschiderea unui restaurant pleacă, într-adevăr, de la pasiunea ta pentru
gătit, dar sunt multe de făcut apoi.
Fiind
vorba despre un business pe care vei vrea să-l duci în direcția succesului,
este esențial să ții cont și de alte lucruri: de aspectele financiare,
birocratice, organizatorice, precum și de cele legate de resursă umană și de
promovarea eficientă.