Investigatiile declansate de reprezentantii Dacia-Renault au scos la lumina faptul ca, intr-o prima etapa, ADAC (Automobil Club German) a efectuat doua teste ale elanului.
Probele, pregatite in baza normelor ADAC, au fost realizate la viteza de 100 km/h si nu au relevat nici o problema. Oficialii de la Pitesti sustin ca ulterior au avut loc alte teste ale elanului pentru realizarea unor fotografii cu masina in miscare. „Testele au fost realizate conform unei proceduri care a fost definita in mod spontan si arbitrar si care se afla probabil la originea rasturnarii vehiculului. Probele au fost atipice. ADAC a confirmat acest lucru!”, ne-a precizat Silviu Sepciu, purtatorul de cuvant al grupului Dacia-Renault.
Fara sa puncteze in mod direct, reprezentantul uzinei pitestene a lasat sa se inteleaga ca au existat interese pentru ca modelul Logan sa fie surprins in fotografii rasturnandu-se.
„Logan a fost supus anterior la numeroase teste ale elanului detaliate, realizate atat de reviste de specialitate, cat si de membrii juriului desemnat sa aleaga Masina anului in Europa. Aceste teste nu au scos in evidenta nici o problema”, se arata in pozitia oficiala a companiei.