Un nou set de fotografii-spion cu Dacia Logan break, masina ce va fi lansata oficial in octombrie, a fost prezentat de revista britanica Auto Express. Denumita Dacia Estate, autoturismul ii va dezamagi pe cei care doreau sa vada, in noul model, Loganul Steppe ce a facut furori la Geneva.
Fotografiile, surprinse cel mai probabil in Germania, in timpul unor teste tehnice, confirma inca o data faptul ca noul Logan break reuneste o serie din liniile conceptului Steppe, prezentat la Viena, dar nu va avea prea multe in comun cu acesta.
Ca si in cazul ultimelor imagini de acest gen, aruncate pe piata de cehii de la ”Autorevue”, modelul e acoperit cu o serie de prelate albe. Acestea nu pot ascunde insa faptul ca fiorosul Logan Steppe, un veritabil SUV cu elemente de confort si siguranta de cea mai inalta clasa, este, de fapt, in productia de serie, o cuminte masina de familie. Doar blocurile optice de pe spate si cele doua portiere de la portbagaj, care se deschid vertical, mai amintesc de conceptul care a rapit multe aplauze la Geneva.
Pe de alta parte, nu mai e cert daca producatorul isi va pastra promisiunea de a oferi pe modelul Estate posibilitatea montarii a inca doua scaune suplimentare, in afara celor cinci, ideal pentru un grup mai mare de persoane sau pentru o familie. Modelul va fi echipat cu aceleasi motorizari de pe berlina, cu diferenta ca dieselul va avea si un propulsor de 85 de cai putere.
Versiunea de baza va costa, in Franta, 8.250 euro, si va avea in dotare doua airbaguri si ABS, dotari obligatorii in Hexagon. In Romania, unde nu exista asemenea obligatii, pretul minim va fi de 6.850 de euro.
Loganul break urmeaza sa fie lansat oficial la Salonul Auto de la Paris, de la 1 octombrie, si va aparea pe piata cel mai probabil la jumatatea aceleiasi luni. Aici, Dacia ar putea oferi, in acelasi timp, si surpriza prezentarii mult-asteptatei motorizari de 1,6, 16 valve si 100 de cai putere. S-au vehiculat chiar informatiile ca puterea nominala a motorului, primul de acest gen la uzina pitesteana, va fi de 107 cai, la 5.800 de rotatii pe minut, care va permite o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 10 secunde. Fata de modelele din prezent, caroseria Loganului sportiv va avea oglinzile si spoilerele in culoarea caroseriei si stalpii centrali vor fi negri.
BARÅ. Nici gand de bare parasoc sau de scut protector cu insertii de vopsea metalizata la Estate, asa cum am vazut la atleticul SUV. Partea frontala ramane practic neschimbata.
FARURI. La Geneva, lumea a fost impresionata de farurile tip xenon cu diode ale Loganului. Nu vor ajunge insa si pe Break, ce va fi echipat cu aceleasi becuri clasice.
ROTI. Conceptul Steppe a fost dotat cu roti de 17 toli, pe cand Estate va avea aceleasi roti ca si cele de pe modelele berline, respectiv 15 toli.
PORTBAGAJ. Nu exista inca date confirmate cu privire la volumul portbagajului pentru modelul Estate, dar se pare ca acesta va avea mai putin de 1,7 metri cubi, cu cat se falea Steppe.