Automobile Dacia a organizat ieri primul drive-test oficial cu ultimul model al uzinei, Logan Van. Libertatea a incercat masina pe traseul desemnat de producator, Bucuresti – Pitesti, impreuna cu cativa potentiali cumparatori.
Prima versiune utilitara din gama Logan este, asa cum era de asteptat, un simplu caraus, docil si fara valente sportive. Reprizele de acceleratie sunt simtitor mai scurte pe masura ce masina prinde in greutate ca un hamal gurmand, avid de marfa. Cu cele 250 de kilograme puse in spate de producator pentru efectuarea testului, Van-ul se poate descurca onorabil in trafic, fie el cel din oras, ori din afara lui. Doar atat insa. Pornirile vanoase ale soferului, ce apar in momentul unei depasiri, de exemplu, sunt drastic limitate de urletul in gol al celor trei propulsoare disponibile, de 1,4 si 1,6 litri, pe benzina, si de 1,5, pe motorina, despre care ai impresia ca inghit combustibil fara a mai oferi si putere. Consumul se apropie de valorile indicate de producator, respectiv de 6,2 /100 km in ciclul urban si de 5,3 l/100 km in cel extraurban, insa creste cu cel putin 50% atunci cand alergi pe autostrada cu viteza legala de 130 km/h. Zgomotul in habitaclu este sensibil mai mare, in comparatie cu Berlina si Breakul, iar rezonanta spatiului gol din spate se face simtita uimitor in cabina. Zona de incarcare este separata de cabina printr-un perete din material plastic rezistent, care, potrivit, sefului de produs al Logan Van, George Valcereanu, asigura o izolare si protectie totala a habitaclului. Cu toate acestea, exista doua gauri de aproximativ 10 centimetri patrati, in dreptul montatilor laterali fata, care fac legatura nemijlocit intre cele doua spatii.
E cea mai ieftina utilitara
Una peste alta, modelul Van este doar o masina de carat si nu de ascultat in liniste partituri de Bach, la viteze de croaziera. Cu un pret de pornire de 6.700 de euro, Loganul furgoneta reprezinta cel mai accesibil autovehicul utilitar de pe piata, care ar putea stinge rapid dorul de Dacia Papuc.
Sarcina mai mare decat cea prescrisa
Francois Fourmont, directorul general Automobile Dacia sustine ca in momentul proiectarii s-a luat in calcul o sarcina utila mai mare decat cea specificata in fisa tehnica. “Logan Van ar putea duce peste 800 kg, noi garantam insa numai pentru aceasta greutate”, sustine Fourmont.
Sorin Tomsa, sofer, 45 de ani: “Pozitia de condus mi se pare cel mai bun lucru la masina asta. Nu-mi place ca are capacitate de transport prea mica, 800 de kilograme. Pai, eu am carat si 2,2 tone cu Papucul, ce fac cu doar atat?”
Farkas Enro, 32 de ani, patron firma furnizoare usi: “Masina arata bine, la prima vedere. Prefer papucul, mai ales ca are capacitate mai mare de incarcare si motorul de 1,9 Diesel. In ala bag 30 de usi. Dar pretul e bun”
Dorel Sarcomnicu, 30 de ani, patron firma materiale sanitare: “Pare o masina solida, dar ofera prea putin la capacitatea de incarcare. Mie imi trebuia minimum o tona. Si nu-mi place ca nu mai are suspensiile pe spate pe foi arc”