Lansat în 1827, ziarul a devenit gratuit în 2009 și a cunoscut o popularitate deosebită în rândul navetiștilor din Londra.
„Pe măsură ce Standard pornește în următoarea fază a călătoriei sale, noua publicație tipărită săptămânală va ridica ștacheta, ajungând la noi cititori și reflectând dinamismul și entuziasmul Londrei”, a declarat Albert Read, președintele executiv al London Evening Standard.
Compania-mamă a ziarului a încheiat un acord cu City AM, un cotidian gratuit, care se concentrează pe afaceri și finanțe, pentru a ocupa sloturile de distribuție ale Standard. Read a precizat că acordul de distribuție cu City AM, care este publicat de o altă companie, va aduce „două titluri formidabile împreună”.
Trecerea London Evening Standard la o ediție săptămânală a fost anunțată în luna mai, pe fondul scăderii tirajului. Ulterior, edițiile de luni și vineri au fost eliminate treptat la începutul lunii august, relatează Press Gazette, care acoperă industria media.
Totodată, în iulie au apărut informații conform cărora ar urma să aibă loc aproximativ 70 de concedieri la Standard.
Tirajul zilnic al ziarului a scăzut de la 850.000 la 275.000 în ultimii cinci ani și a pierdut 84,5 milioane de lire sterline în ultimii șase ani.
Precursorul ziarului, numit Standard, a fost lansat acum 197 de ani, cu o versiune de seară adăugată în 1859.
London Evening Standard a fost achiziționat în 2009 de omul de afaceri și fostul ofițer de informații rus Alexander Lebedev, împreună cu fiul său Evgeny. Ulterior, a fost înregistrată o creștere odată cu trecerea la un model gratuit, bazându-se pe veniturile din publicitate în loc de vânzări. Apoi tirajul a scăzut din nou la puțin peste nivelurile din momentul preluării.
12 milioane de oameni accesează platformele digitale ale Standard în fiecare lună, jumătate din acest trafic provenind din afara Londrei și din străinătate, se precizează într-un e-mail adresat personalului în luna mai.
Foto: Profimedia