Khan a postat pe contul său de Twitter un mesaj în care anunță propuerea sa de ”interzicere a publicităţii pentru junk food în reţeaua noastră de metrou şi de autobuze”.

Edilul londonez a adăugat că vrea să reducă „influenţa” acestor reclame asupra „copiilor şi a familiilor lor”, în condiţiile în care o treime dintre tinerii care intră la liceu sunt supraponderali sau obezi în Anglia.

Sadiq Khan propune scăderea „semnificativă” a ratei obezităţii până în 2028 în capitala britanică şi mai prevede şi interzicerea deschiderii de restaurante care propun feluri de mâncare calde la comandă în apropierea unităţilor şcolare

Propunerea primarului urmează a fi supusă consultărilor.

Iniţiativa a fost salutată de Ordinul regal al pediatrilor britanici. „Obezitatea are un impact enorm asupra comunităţilor de la un capăt la celălalt al ţării, în special a celor care trăiesc în zone defavorizate, şi unul dintre principalii factori de creştere este publicitatea”, a subliniat preşedintele său, Russell Viner.

Tot pentru a combate acest fenomen o taxă pe băuturile zaharoase a intrat în vigoare la începutul lui aprilie în Marea Britanie. Reclamele pentru alimentele cu prea multă grăsime, zahăr sau sare care îi vizează pe copii erau deja interzise la televiziune în Marea Britanie, iar din iulie 2017 au primit interdicţie şi pe internet şi în presă.


Citește și: ANALIZĂ / Cum arată reclamele cumpărate de postacii ruși de pe Facebook, pentru a influența alegerile din SUA


Urmărește-ne pe Google News