Totodată, vor fi dați în folosință și 8 kilometri de drum de legătură care conectează DN2, nodul Buzău Nord și DJ203K.
„Vor fi dați în folosință și cei aproximativ 8 km de drum de legătură de pe lotul 1, esențiali pentru a conecta noul segment – fără aceștia, lotul 2 ar fi rămas doar un muzeu”, a explicat Ștefan Liviu Stanciu, membru al Asociației Moldova vrea Autostradă, care a surprins imaginile cu autostrada A7, înainte de deschiderea oficială.
De altfel, acesta a subliniat că Lotul 1 al autostrăzii A7 nu va fi complet deschis pe 20 noiembrie.
„Mâine, 20 noiembrie 2024, la ora 16.00, deschidem circulația pe încă 32 de km din A7 (secțiunea de autostradă Buzău – Focșani)! Sectorul de autostradă cuprins între Buzău și Râmnicu Sărat se adaugă celor 11 km dintre Mândrești Munteni și Focșani, deschiși în urmă cu două săptămâni”, anunța pe 19 noiembrie directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe Facebook.
Această deschidere vine la scurt timp după inaugurarea segmentului de 11 kilometri din apropiere de Focșani, supranumit „cocoașa de la Focșani.”
Deși Lotul 2 este inaugurat cu 5 luni înainte de termen, cei 4,6 kilometri din Lotul 1, care includ podul peste râul Buzău, vor fi finalizați ulterior. Lucrările din această zonă sunt coordonate de compania din Turcia Nurol.
„Trebuie să subliniem un aspect pozitiv: UMB reușește să livreze lotul 2 cu mult înainte de termen! Astfel, Autostrada Moldovei începe, în sfârșit, să prindă contur”, a mai spus Ștefan Liviu Stanciu, de la Asociația Moldova vrea Autostradă, pe Facebook.