Măsurile includ o nouă propunere, care ar interzice ca livrările în străinătate de produse care sunt supuse tarifelor SUA-China să fie eligibile pentru scutirea vamală specială.
Cunoscută sub numele de lacuna de minimis, prevederea comercială permite pachetelor cu o valoare mai mică de 800 USD să intre în Statele Unite cu un control relativ redus.
În ultimul deceniu, numărul livrărilor de minimis a explodat, de la aproximativ 140 de milioane la peste un miliard, potrivit unei estimări de la Casa Albă.
„Creşterea drastică a livrărilor de minimis a făcut din ce în ce mai dificilă ţintirea şi blocarea mărfurilor ilegale sau nesigure care vin în SUA”, a declarat reporterilor Daleep Singh, consilier adjunct pentru securitate naţională pentru economie internaţională.
Temu şi Shein au profitat de legea veche
Oficialii spun că explozia livrărilor de minimis este determinată în mare măsură de câţiva giganţi de vânzare cu amănuntul online legaţi de China, precum Shein şi Temu, care folosesc scutirea pentru a livra îmbrăcăminte în valoare de milioane de dolari şi bunuri de uz casnic ieftine din fabrici din China, direct clienţilor americani.
Fiecare pachet individual valorează de obicei mult mai puţin de 800 USD şi, prin urmare, se califică pentru scutirea de minimis.
Dar noile restricţii de eligibilitate pentru produsele care sunt supuse tarifelor în conformitate cu Secţiunea 301, Secţiunea 201 şi Secţiunea 232 – precum cele propuse vineri – ar putea schimba acest model de afaceri.
„Deoarece aproximativ 70% din importurile de textile şi îmbrăcăminte din China sunt supuse tarifelor din secţiunea 301, acest pas va reduce drastic numărul de colete care intră prin scutirea de minimis”, a spus Singh.
În plus faţă de regulile tarifare propuse, Casa Albă a anunţat, de asemenea, planuri pentru o nouă regulă care „să solicite date suplimentare specifice pentru livrările de minimis – inclusiv numărul de clasificare tarifară din 10 cifre şi persoana care solicită scutirea de minimis”, potrivit unei fişe informative.
Biden a cerut modificarea legii
De asemenea, administraţia Biden a cerut Congresului să adopte o legislaţie pentru a revizui regulile de minimis iniţiale.
O lacună obscură a legii tarifare adoptată de Congres în 1930, scutirea de minimis a ajuns din nou în atenţia Casei Albe în ultimii ani, după ce parlamentarii şi-au exprimat îngrijorarea că regula permite comercianţilor străini să se sustragă tarifelor şi controalelor pachetelor lor la graniţă.
Anul trecut, Comitetul Selectat al Partidului Comunist Chinez a publicat un raport despre Shein şi Temu şi a stabilit că cele două companii sunt „probabil responsabile pentru mai mult de 30% din toate pachetele expediate zilnic în Statele Unite în conformitate cu prevederile de minimis şi, probabil, aproape jumătate din toate transporturile de minimis către SUA din China.”
Comercianţii cu amănuntul tradiţionali importă de obicei containere de marfă şi le trimit la depozitele din SUA pentru distribuţie. Dar Shein şi Temu îşi expediază de obicei produsele direct consumatorilor americani, prin reţelele lor de furnizori chinezi.
Folosind lacuna de minimis pentru a evita tarifele, giganţii chinezi din comerţul cu amănuntul au ocolit probabil plata unor taxe de import de zeci de milioane de dolari.
Numai în 2022, Gap a plătit 700 de milioane de dolari drept taxe de import, H&M a plătit 205 de milioane de dolari, iar Davids Bridal a plătit 19,5 milioane de dolari, potrivit Comitetului Selectat al Camerei pentru Partidul Comunist Chinez. Shein şi Temu, însă, nu au plătit deloc taxe de import.
După publicarea articolului, un purtător de cuvânt al Temu a transmis redacției Libertatea următorul punct de vedere: „De la lansarea Temu în septembrie 2022, misiunea noastră a fost să oferim consumatorilor o gamă mai largă de produse de calitate la prețuri accesibile. Realizăm acest lucru printr-un model de afaceri eficient, care elimină intermediarii inutili, permițându-ne să transmitem economiile direct către clienții noștri. Creșterea Temu nu depinde de politica de minimis. Revizuim noile propuneri de reguli și rămânem dedicați să oferim valoare consumatorilor.”