„Ritmul de lucru este bun, deşi echipele au întâmpinat, în cele 7 zile de când au început operaţiunile, o serie de dificultăţi legate de structura şi de specificul terenului. Până la sfârşitul zilei vor ajunge la peste 26% din totalul suprafeţei de pădure care trebuie defrişată”, a notat Cristian Pistol pe Facebook.
Potrivit șefului CNAIR, de săptămâna viitoare vor începe să fie asigurate conexiuni între punctele de lucru deschise, iar ulterior va continua defrişarea unor zone de pădure mai extinse de pe amplasamentul viitoarei secţiuni 2 a autostrăzii Sibiu – Piteşti.
„Am solicitat antreprenorului turc (Asocierea Mapa-Genghiz) să caute soluţii pentru suplimentarea pe cât posibil a numărului de utilaje şi muncitori în zonele mai uşoare, pentru a creşte randamentul lucrărilor. Antreprenorul mi-a dat asigurări ca de săptămâna viitoare va lua această măsură pentru două puncte deoarece acum platforma de lucru permite. Însă în zonele dificile aflate la înălţime, nu pot fi aduse mai multe utilaje deoarece nu este suficient spaţiu de manevră”, a explicat Cristian Pistol.
În ceea ce priveşte lemnul rezultat, Cristian Pistol afirmă că a atras atenţia şefului de şantier să se asigure că este respectată hotărârea de Guvern, iar masa lemnoasă să fie predată ocoalelor silvice, primăriilor şi cetăţenilor cărora li s-au acordat despăgubiri în natură.
În lungime de aproximativ 8 km, sectorul DN7 cuprins între Boiţa şi Lazaret este închis zilnic între orele 6.00 şi 20.00, în perioada 8 iulie – 9 august.
În acest interval, constructorul secţiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Piteşti trebuie să defrişeze aproximativ 10 ha de pădure aflate în zonele critice şi să asigure traseele necesare proiectării şi execuţiei.
FOTO: CNAIR (Facebook)