Aflată în dezbatere publică încă din 2013, autostrada A10 ar trebui să fie gata în iunie 2018, însă există zone în care o plantație de paulownia împiedică lucrările, informează Monitorul de Cluj. După finalizarea licitației, cei 70 de kilometri au fost împărțiti în patru loturi.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura susțin că punctele critice nerezolvate pe lotul 4 ar putea pune în pericol încheierea lucrărilor, estimată până la finalul acestui an. Mai mult, lotul 2, care măsoară 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, pare din ce în ce mai greu de terminat până la sfârșitul anului 2018.

După cum rezultă din filmarea din avion, pe lotul 4, în zona nodului rutier de la Turda cu A3 și DN1, o plantație de paulownia împiedică finalizarea unei bretele de legătură.

„Pe lotul 4, stadiul lucrărilor a avansat vizibil de la ultima filmare, însă punctele critice – Lacul Stejăriş, plantaţia de paulownia din nodul Turda, stâlpii de curent de pe aliniament – sunt încă nerezolvate. Dacă în perioada imediat următoare aceste probleme nu se vor soluţiona astfel încât constructorul să înceapă lucrările aferente, deschiderea circulaţiei pe cei 16 km la final de 2017 va fi, practic, imposibilă”, precizează Asociaţia Pro Infrastructura (API).

În schimb, pe lotul 3, șansele pentru finalizarea lucrărilor și, probabil, deschiderea circulației pe 8 din cei aproape 12 kilometri, între nodurile rutiere Decea și Aiud, până la finalul acestui an, sunt promițătoare, arată sursa citată.

Lucrările bat pasul pe loc pe lotul 2, susțin reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructura.

„Pe lotul 2 însă, lucrurile nu par a se mişca, în ciuda vremii favorabile, avansul este insesizabil faţă de filmarea precedentă. Chiar dacă este cel mai lung lot dintre cele 4, avansul în ceea ce priveşte lucrările de terasamente bate pasul pe loc. În acest ritm, finalizarea acestui lot până la finalul anului 2018 este tot mai greu de atins”, notează Pro Infrastructura.

Pe primul lot, avansul este „promițător, dar, din păcate, zona autorizată şi pe care se lucrează în prezent nu va putea fi deschisă traficului fără autorizarea capetelor acestui lot, nodurile Alba Iulia Nord şi Sebeş”, potrivit API.

A10 este autostrada care va face legatura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3, pe traseul Sebeș – Turda. Costurile totale pentru construirea drumului se ridică la 445 de milioane de euro.

A10 Sebes – Turda

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostrada de la Sebeş până la Pârâul Iovului

Valoare: 541.739.137 lei fără TVA

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL

Contract semnat pe: 14 noiembrie 2014

Termenul contractual (iniţial) de finalizare: octombrie 2016

Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic: 20%

Lotul 2 -24,25km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud

Valoare: 549.332.493 lei fără TVA

Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL

Contract semnat pe: 14 noiembrie 2014

Termenul contractual (iniţial) de finalizare: octombrie 2016

Situaţia la zi a lucrărilor (mai 2017) – Avans fizic: 27,5% / Avans financiar: 27%

Lotul 3 – 12,45km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea

Valoare: 420.511.921 lei fără TVA

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte dAcqua S.p.A

Contract semnat pe: 16 aprilie 2014

Termenul contractual (iniţial) de finalizare: martie 2016

Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic: 71,5% / Avans financiar: 63.97%

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda

Valoare: 470.004.894 lei fără TVA

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract semnat pe: 16 aprilie 2014

Termenul contractual (iniţial) de finalizare: martie 2016

Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic:  66% / Avans financiar: 57%

sursă foto: Monitorul de Cluj

Urmărește-ne pe Google News