De asemenea, a fost suspendată și hotărârea de Guvern în baza căreia sunt realizate exproprierile necesare pentru construirea liniei de cale ferată spre aeroport, scrie, la rândul său, G4Media.
CFR va contesta decizia Curții de Apel, iar lucrările vor putea continua, a declarat Răzvan Cuc, ministrul demis al Transporturilor, conform G4Media.
Am văzut că s-a câștigat în instanță de către proprietarul unui hotel și de către o persoană fizică suspendarea lucrărilor. Bineînțeles că CFR Infrastructură va contesta acest lucru.
Răzvan Cuc, ministrul demis al Transporturilor
Chiar și în aceste condiții, Răzvan Cuc se arată încrezător că linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni va fi gata în mai 2020.
În ianuarie 2019, omul de afaceri Ion Țiriac a contestat decizia Ministerului Transporturilor de a construi calea ferată pentru Euro 2020 ce leagă Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.
Ion Țiriac a investit trei milioane de euro în patinoarul de la Otopeni, iar recent a anunțat că va fi nevoit să demoleze construcția, pusă în funcțiune în 2016, pe motiv că este situată foarte aproape de noua cale ferată.
În perspectiva organizării Euro 2020 la București, România s-a angajat să facă metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Timpul a trecut și varianta nu mai e de actualitate imediată.
Cel mai probabil, un tren va face legătura. Practic, e vorba de modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, lucrare de utilitate publică de interes național.
CFR a anunțat că durata estimată pentru execuţia lucrărilor este de 12 luni.
Potrivit g4media, proiectul liniei de cale ferată spre Aeroportul Otopeni a stârnit nemulțumirea oamenilor care vor fi expropriați. Aceștia s-au plâns că trenul le va trece la câțiva metri de fereastre și că zgomotul și vibrațiile le vor face viața un calvar.
Lucrările la calea ferată de Otopeni au început în septembrie și sunt realizate de asocierea româno-germană formată din companiile SC Arcada Company SA, SC ISPCF SA, DB Engineering & Consulting GMBH. Valoarea contractului este de 398,16 milioane lei, fără TVA.