Tocmai de aceea, angajatorii au o responsabilitate fața de oamenii care lucrează pentru ei. Și asta pentru că, dacă un dezastru natural nu poate fi prevazut, cele mai multe dintre accidentele de muncă pot fi evitate prin simple măsuri de siguranță, cum ar fi un sistem de iluminat artificial performant.
Iată care sunt cele 7 măsuri de siguranță pe care orice angajator trebuie să le bifeze pentru a crea un loc de muncă sigur:
- Să updateze sistemul de iluminat. Cât de important poate să fie un simplu bec plasat la locul potrivit? Foarte important. Acesta este răspunsul, valabil de altfel pentru orice loc de muncă, din orice domeniu. Un pericol poate fi observat din timp într-o încăpere luminată corespunzător. În plus, un mediu de muncă întunecat predispune angajații la accidente nedorite, se arată într-un amplu studiu făcut în Marea Britanie. Letargia, durerile de cap, iritabilitatea sau lipsa puterii de concentrare – toate sunt legate de medii de lucru prost luminate. Și de ce ți-ai supune angajații la astfel de condiții, când soluția este simplă și la îndemâna oricui?;
- Să accepte realitatea. Medii de lucru precum băncile, casele de amanet sau magazinele de bijuterii sunt predispuse tentativelor de jaf. Răufăcătorul poate fi cineva din cercul tău de apropiați sau un străin. Trebuie să stabilești un protocol de urmat în astfel de situații, să instalezi un buton de panică și un sistem de supraveghere video;
- Să apeleze la ajutorul unui specialist. Poate fi vorba despre un training despre cum să reacționezi într-o situație limită, ținut chiar de angajații unei firme de securitate. Sau un curs despre siguranța în caz de incendii, implementat cu ajutorul pompierilor. Important este să găsești ajutor de specialitate, pentru ca angajații tăi să primească sfaturi relevante despre cum să acționeze în astfel de situații limită;
- Să facă un plan. Asigură-te că angajații tăi au înțeles toate protocoalele firmei și știu ce să facă și care este rolul fiecăruia în caz de dezastru natural sau acte de violență. Aceste planuri ar trebui să existe în scris, alături de scheme ale clădirii, eventual, pe care angajații să le poată consulta la nevoie;
- Să nu sară peste simulările periodice. Nu este suficient să ai un plan bine pus la punct. Angajații trebuie să-l memoreze și să se obișnuiască cu el. Tocmai de aceea simulările precum cele de incendiu sunt cruciale. La fel ca într-o piesă de teatru, numai repetând pot învăța oamenii cum să acționeze;
- Să identifice liderii din echipă. Acești indivizi pot prelua conducerea în situații limită și pot să-i ajute pe ceilalți să se coordoneze eficient;
- Să ia în considerare înscrierea angajaților la cursuri de autoapărare. Pot fi un beneficiu extra-salarial extrem de atractiv, mai ales că informațiile învățate în cadrul unor astfel de cursuri le vor fi de folos angajaților toată viața. În plus, însușirea unor reguli simple de autoapărare poate salva vieți.
Astfel de măsuri protejează angajații, dar și business-urile, care pot pierde sume serioase de bani atunci când angajații se află în concedii medicale. Ce măsuri de siguranță a implementat compania pentru care lucrezi tu? Crezi că lipsește ceva din lista de mai sus?
Sursă foto: Shutterstock.com