Premierul Ludovic Orban a evitat să ofere o dată precisă pentru inaugurarea Magistralei de metrou M5 din Drumul Taberei.
„Cine se frige cu ciorbă suflă şi în iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulaţie, va fi pus în circulaţie. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil”, a spus Orban.
”Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele. De fapt, sunt două probleme tehnice. Din păcate, nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificităţi a terenului şi unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două”, a adăugat el.
„Acesta este lucrul cel mai important: siguranţa călătorilor este cea mai importantă, faptul că s-a investit în această magistrală de metrou şi ea va fi la dispoziţia cetăţenilor în cel mai scurt timp posibil, atunci când din punct de vedere tehnic nu va exista niciun fel de risc”, a explicat premierul.
Primele teste după opt ani de lucrări
Alături de Orban s-a aflat ministrul transporturilor Lucian Bode, care și-a cerut scuze pentru întârzieri.
„Iată că suntem în iunie 2020 și, din păcate, termenul asumat, adică darea în folosință a magistralei M5 pe 30 iunie, nu poate fi respectat. Vreau să îmi cer scuze public în numele celor 17 miniștri care au condus Metrorex din 2011”, a afirmat Lucian Bode.
La 9 ani după începerea lucrărilor la metroul din Drumul Taberei, pe Magistrala 5 au avut loc ieri primele teste.
Construcția Magistralei 5 de metrou din București a avut o istorie tumultuoasă. Începute în 2011, când fostul director Metrorex, Gheorghe Udrişte, spunea că „în 2015, ar trebui să dăm în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, lucrările la metroul din Drumul Taberei s-au oprit doi ani mai târziu, din cauză că, în bugetul pe anul 2013, fondurile alocate Magistralei 5 au fost drastic tăiate.
Prin urmare, panourile prin care bucureștenii din Drumul Taberei erau anunțați că ”Peste trei ani aici va fi noua ta stație de metrou” au rămas fără obiect.
După ani de tergiversări, cu descinderi ale DNA la Metrorex în 2015, cu licitații anulate, cu termene de finalizare încălcate, pe 28 mai 2020, oficialii Metrorex au anunțat că Magistrala 5 va fi gata ”până la sfârșitul verii”.
Declarația a fost făcută atunci de Constantin Mustățea, director de investiții la Metrorex: ,,Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt peste 99%, iar la finisaje și instalații 97%. Noi estimăm că probele dinamice vor începe luna viitoare”.
Stațiile de metrou de pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate vor fi: Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hașdeu, Cișmigiu, Universitate 2.