La o conferință pe tema construcțiilor publice, Ludovic Orban a fost întrebat de un reprezentant al constructorului Strabag despre stadiul autostrăzii Comarnic-Braşov, arată Agerpres.
„În primul rând, mi-e ruşine să vorbesc de Comarnic-Braşov,
pe bune. Ştiţi că am fost implicat când nu era PPP, (parteneriat
public-privat, n.r.) ci Ordonanţa 34. Am demarat licitaţia şi în
mod normal dumneavoastră trebuia să câştigaţi (Strabag – n.r.),
nu consorţiul celălalt, care a avut o ofertă cu 480 de milioane de
euro mai mare, numai că n-am mai fost eu la selecţia finală, ci
doar la preselecţie, iar consorţiul câştigător nu a putut să
găsească finanţarea”, a răspuns Orban.
Sunt două variante de finanțare pentru viitoarea autostradă, a
mai spus Ludovic Orban.
„Şi acest subiect l-am discutat cu cei de la BERD. Aş vrea ca
la PPP să o facem cu o bancă serioasă, care să piloteze acest
proiect, astfel încât să nu mai fie posibilitatea să existe o
intervenţie subiectivă. Dacă nu e posibil, există şi varianta să
finanţăm tronsonul de la buget. Şi aceasta este o variantă. Sunt
vreo 60 şi ceva de kilometri, cu 20 de milioane de euro pe kilometru
se poate ajunge în trei ani la un efort suportabil de 450-500 de
milioane de euro, cu condiţia ca alte tronsoane să fie finanţate
din fonduri UE. Decizia trebuie luată în scurt timp, pentru că
acest tronson este vital”, a adăugat premierul.
Ludovic Orban a mai spus că speră ca tronsoanele noi de
autostradă, care nu au putut să fie finanţate din exerciţiul
financiar 2014-2020, să poată primi bani europeni din noul
exerciţiu, 2021-2027.