„Alianţa, ale cărei condiţii financiare nu au fost date publicităţii, va acoperi relaţiile strategice cu furnizorii globali în domenii cum ar fi serviciile de marketing, colectarea datelor, achiziţionarea comună a produselor propriilor lor branduri şi bunuri care nu sunt destinate revânzării”, se arată într-un comunicat al Carrefour.

Alianţa Carrefour-Tesco, care urmează să fie aprobată oficial în următoarele două luni, exclude produsele proaspete, în timp ce fiecare companie va continua să lucreze cu partenerii de furnizare la nivel local şi naţional.

„Această alianţă strategică dintre Carrefour şi Tesco reprezintă un acord major deoarece combină expertiza în domeniul achiziţiilor a doi lideri globali, cu strategii comune şi complementari în zonele geografice în care sunt prezenţi”, a apreciat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.

Tesco, cel mai mare retailer britanic cu vânzări de 51 de miliarde de lire sterline (67,2 miliarde de dolari) a fost restructurat de noul director general Dave Lewis după ce scandalul contabil din 2014 a dus la scăderea popularităţii. Ca parte a procesului de redresare, Tesco, care are operaţiuni în Europa de Est, Malaysia şi Thailanda, şi-a îmbunătăţit relaţiile cu furnizorii, sporind presiunile asupra rivalilor interni cu reduceri de preţuri.

Principalii rivali ai Tesco pe competitiva piaţă britanică sunt Sainsbury, Marks & Spencer, Morrison şi Asda, subsidiara gigantului american Wal-Mart, în timp ce grupul german Lidl înregistrează de asemenea o creştere semnificativă.

Carrefour, cel mai mare retailer european, realizează majoritatea vânzărilor sale de 88 de miliarde de euro (102,5 miliarde de dolari) în Europa, în timp ce Brazilia este a doua sa mare piaţă după Franţa. Acordul cu Tesco exclude afacerile Carrefour din China şi Polonia.

Luna trecută, grupul francez Carrefour s-a aliat cu Google pentru a-şi majora afacerile online pe piaţa internă, unde rivalele sale au lansat deja ofensive în domeniul comerţului electronic.

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.

Carrefour, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.

Carrefour, prezent şi pe piaţa din România, a înregistrat în 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, în principal ca urmare a unor deprecieri de active în valoare de 1,3 miliarde de euro. În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market şi 15 magazine ‘Express Orange), 42 de magazine de proximitate ‘Express, zece magazine de proximitate ‘Contact, un magazin de comerţ online

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News