Microsoft a lansat o nouă versiune a motorului său de căutare Bing, care este alimentat de software-ul de inteligență artificială de la OpenAI, creatorul popularului chatbot ChatGPT.

Lansarea a avut loc pe 7 februarie, iar adevărata vedetă a evenimentului a fost tehnologia de inteligență artificială, care a fost conectată la Bing pentru a ajuta la răspunsul la întrebările utilizatorilor și pentru a discuta cu aceștia despre orice subiect imaginabil, notează publicația americană.

Microsoft, care a investit pentru prima dată în OpenAI în 2019 și a făcut o investiție de 10 miliarde de dolari în acest an, înregistrează un val de progrese în ceea ce privește capacitățile de inteligență artificială pentru a încerca să ajungă din urmă Google, care deține de mult timp o poziție dominantă pe piața de căutare.

Astfel, relansarea Bing este deosebit de importantă pentru Microsoft, care s-a luptat ani întregi să se impună în domeniul căutărilor.

Dacă va funcționa, ar putea reduce dominația Google și o parte din cele peste 100 de miliarde de dolari în venituri anuale din publicitatea de căutare care vin odată cu aceasta, precizează New York Times.

„Modelul de afaceri al Google în domeniul căutărilor este amenințat”

„Sentimentul general este că ChatGPT și anunțul Microsoft Bing au creat o poveste conform căreia modelul de afaceri al Google în domeniul căutărilor este amenințat”, a declarat Mark Riedl, profesor la Georgia Institute of Technology, citat de agenția americană Bloomberg, care vorbește despre „reaprinderea războiului căutărilor între Google și Microsoft”.

„Această mișcare este de departe cea mai mare amenințare la adresa dominației Google în domeniul căutării pe internet și marchează începutul unei curse a înarmărilor în domeniul inteligenței artificiale între cele două companii”, notează și BBC.

„Cursa începe astăzi”, a declarat Satya Nadella, șeful Microsoft, adăugând că, în opinia sa, acest sistem este pregătit să schimbe natura căutării online.

Noul Bing, care este disponibil doar pentru un mic grup de testare în prezent și care va fi disponibil pe scară mai largă în curând, arată ca un hibrid între un motor de căutare standard și un chatbot de tip GPT.

La o solicitare precum „Scrieți-mi un meniu pentru o cină vegetariană”, în partea stângă a ecranului apar reclame standard și linkuri către site-uri de rețete. În partea dreaptă, motorul de inteligență artificială al Bing începe să scrie un răspuns în propoziții complete, adeseori adnotate cu linkuri către site-urile web de pe care extrage informații.

Microsoft a încorporat, de asemenea, tehnologia OpenAI în Edge, browserul său web, ca un fel de asistent de scriere. Utilizatorii pot deschide un panou în Edge, pot introduce un subiect general și pot obține un paragraf, un articol de blog, un e-mail sau o listă de idei generate de inteligența artificială, redactate pe tonuri diferite – profesional, normal, informativ, entuziast sau amuzant.

Foto: Hepta

Urmărește-ne pe Google News