După luni de tergiversări cu privire la modalităţile acestui leasing social, liderul de la Palatul Elysee a lansat programul, care va avea cel mult 25.000 de beneficiari în 2024.

Începând de vineri, persoanele interesate de această măsură vor putea verifica pe platforma mon-leasing-electrique.gouv.fr – deschisă special în acest sens – dacă sunt eligibili sau nu în vederea închirierii pe termen lung a unei mașini electrice noi sau de ocazie.

Închirierea urmează să coste aproximativ 100 de euro pe lună, sumă care nu include asigurarea auto.

Criteriile de selecţie sunt ca beneficiarii să aibă un venit anual sub 15.400 de euro, să fie conducători care să parcurgă cel puțin 8.000 de kilometri pe an sau să locuiască la cel puţin 15 kilometri de locul de muncă.

În urma acestei prime etape, candidaţii eligibili își vor putea alege şi rezerva, începând din luna ianuarie, un vehicul pe site-ul unei firme de închiriere agreate în cadrul programului de leasing social.

Plăţile urmează să varieze în funcţie de model, unele sub 100 de euro, altele peste 100 de euro, însă beneficiarii nu vor achita la prima plată cele câteva mii de euro plătite de obicei.

Disponibilitatea vehiculelor urmează să varieze, deoarece maşinile vizate de Guvern trebuie să fie produse în Franţa sau în Europa şi să aibă o amprentă redusă de emisii de carbon.

Acesta este motivul din cauza căruia a întârziat programul, iar vehiculele electrice din Europa nu sunt prea numeroase.

Pe listă se află mașini precum Twingo ZE şi Megane E-tech de la Renault.

Stellantis propune opt modele electrice – Citroën (ëc3), Fiat, Jeep, Opel, Peugeot (inclusiv e-208) -, dintre care unele vor fi livrate începând din ianuarie 2024.

Numărul cumpărătorilor va fi foarte limitat în 2024, în contextul în care guvernul francez, care subvenţionează leasingul cu 13.000 de euro pe vehicul, urmează să selecteze 20.000-25.000 de dosare.

În 2025, numărul dosarelor ar urma să se dubleze.

Foto: Profimedia Images

Urmărește-ne pe Google News