Există sancțiuni în UE pentru comercializarea produselor de marcă contrafăcute. Acest lucru se aplică nu numai genților Vuitton sau unui Rolex fals, ci și alimentelor. Iar italienii folosesc acum AI pentru a identifica mozzarella-fake.

Inițiativa se concentrează pe dezvoltarea unei platforme digitale denumite „Nina”, după cea mai longevivă bivoliță din industrie.

Programul analizează texturile, culoarea, eticheta și alte caracteristici pentru a distinge în mod fiabil produsele false de cele originale.

„Prin utilizarea tehnologiilor avansate, această inițiativă nu numai că protejează unul dintre cele mai reprezentative produse ale excelenței italiene, dar stabilește și noi standarde pentru întregul sector agroalimentar”, a explicat Giorgio Ciardella, CEO Farzati Spa, pentru SüdtirolNews.

Va fi pentru prima dată când inteligența artificială este folosită pentru a conserva un produs DOP (Denominazione di Origine Protetta) în Italia.

DOP este un acronim pentru un sigiliu de calitate care certifică originea. Această denumire de origine pentru alimente este recunoscută de UE, ale cărei linii directoare impun ca un produs să poată fi realizat numai într-o anumită zonă.

„Nina reprezintă un salt calitativ în monitorizarea mozzarella de bivoliță DOP și arată că revoluția inteligenței artificiale, dacă este utilizată corect, poate aduce o importantă contribuție la protecția mărcilor Made in Italy”, a declarat Pier Maria Saccani, directorul consorțiului „Tutela Mozzarella di Bufala Campana DOP”.

„Nina” protejează producția locală de lapte a fermierilor italieni, îmbunătățește „experiența” pentru consumatorii finali și luptă contra „mafiei mozzarella”, după cum scrie portalul Gambero Rosso.

Cu 15.000 de controale efectuate în 2023, mozzarella de bivoliță este deja unul dintre cel mai bine protejate produse din lume.

Foto cu caracter ilustrativ: Hepta

Urmărește-ne pe Google News