Informațiile din cel mai nou
raport se referă la peste 3.000 de magazine: de la cele mai cunoscute cu mii de
clienți în fiecare zi, la alte unități din comerțul modern. Iar în această
perioadă de izolare și de distanțare socială, magazinele de cartier au început
să câștige un avans în vânzări.

Românii au preferat să cumpere
produse alimentare în proporție de 24% de la magazinele mici, față de 19% din
supermarketuri. Iar creșterea cea mai semnificativă e la produsele pentru casă:
35% la magazinele de cartier, față de doar 20 la sută, de la retailerii mari.

„La nivelul primului trimestru din 2020 se observă creșteri mai mari pe formatul de magazine de proximitate. Se confirmă, așadar, respectarea restricțiilor și dorința de a se realiza cumpărături rapide, pentru bunuri proaspete, pe lângă realizarea de stocuri”

raport RetailZoom

Produsele de înfrumusețare sunt în scădere

Dacă până acum au existat
creșteri la toate produsele de pe piață, românii au mai pus piciorul pe frână.

Cel mai mult au scăzut vânzările
la produsele de înfrumusețare (70%), prezervative (15%), băuturi răcoritoare
(13%), produse pentru bebeluși (11%) și mâncăruri ambalate (9%).

Față de anul trecut au loc și scăderi
semnificative în vânzare și la:

  • produse pentru îngrijirea feței: 41%
  • deodorante: 35%
  • produse pentru curățarea feței: 30%
  • scutece pentru bebeluși: 24%
  • vopsea de păr: 9%

„Rămân în top creșteri la categorii alimentare ca făină, mălai, paste, lapte, drojdie, dar câștigă multe poziții în clasament și categoriile de gustări dulci și sărate și vinul”

raport RetailZoom

Acestea sunt și singurele categorii cu creșteri foarte mari în săptămânile analizate: drojdia (141%), făina (133%), adaosurile pentru panificație (106%) și cacao (105%). Încă continuă să fie în creștere și alcoolul pur (373%). La penultimul raport, creșterea era de 522 la sută!

Au continuat să crească, în comparație cu anul trecut, și mâncărurile semipreparate (39%), cele de băcănie (32%), mâncarea pentru animale (22%), produsele lactate (20%) și gustările sărate (18%).

Creșteri la produsele de curățenie

În perioada 23 martie – 5 aprilie 2020 au crescut vânzările și la produsele pentru casă. În primul rând, românii au rămas izolați și au trebuit să-și facă de treabă în gospodărie. Soluțiile pentru curățarea vasului de toaletă au crescut cu 65%, detergentul pentru mașina de spălat vase cu 59%, iar produsele de curățenie de uz general, 46%.

Produsele pentru casă sunt evident avantajate de contextul actual, consumul acestora crește peste nivelul uzual. Singurele descreșteri sunt cele de la categorii de ambient/parfum (balsam de rufe si cele de împrospătare aer, cât și insecticide)

raport RetailZoom

Prețul la drojdie e în scădere

Creșterile de prețuri se mențin
în România. Dar există și o excepție, drojdia, care înregistrează scădere de
preț pe kilogram! Mai puțin de jumătate dintre categoriile alimentare și
nealimentare monitorizate de RetailZoom înregistrează creșteri de preț.

Cele mai mari sunt la prosoapele de hârtie (91%), produsele de igienă orală (42%), detergentul pentru geamuri (37%) și șervețele umede (26%). Maioneza (27%), înghețata și făina (21%), dar și tequila (16%) s-au scumpit.

 
 

Urmărește-ne pe Google News