Cheltuielile pentru proprietarii de spaţii comerciale se împart astfel:
√ dacă nu au contracte cu furnizorii sau nu sunt debranşaţi, trebuie să plătească apa rece şi caldă, conform contoarelor individuale, după numărul de angajaţi sau, în funcţie de obiectul de activitate, după numărul robineţilor;
√ tot în cazul în care nu au contracte separate cu furnizorii sau nu sunt debranşaţi, trebuie să achite căldura şi cotaparte indiviză aferentă căldurii de pe spaţiile comune, precum şi cota de energie termică aferentă conductelor ce traversează spaţiul, dacă acestea nu sunt izolate termic, la preţ de agent economic nesubvenţionat;
Se achită şi fondul de reparaţii
√ cota-parte indiviză pentru cheltuielile administrative;
√ cota-parte indiviză pentru salariile/ indemnizaţiile angajaţilor asociaţiei;
√ cota-parte indiviză pentru fondul de reparaţii;
√ cota-parte indiviză pentru întreţinerea ascensorului, interfonului şi a altor instalaţii comune;
√ cota pentru consumul de energie electrică pentru iluminatul spaţiilor comune;
√ salariul/ remuneraţia femeii de serviciu;
√ dacă e cazul, cota-parte indiviză din consumurile/ pierderile de apă etc. de pe spaţiile comune.
Locatarii trebuie să fie vigilenţi
Listele lunare de plată a întreţinerii, afişate la avizier, trebuie să îi cuprindă şi pe proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, de la parter. Neintroducerea lor la achitarea întreţinerii înseamnă favorizarea proprietarilor spaţiilor comerciale, ale căror obligaţii financiare sunt suportate astfel de ceilalţi locatari.
Din această cauză, proprietarii din blocurile unde există spaţii comerciale la parter trebuie să fie vigilenţi şi să se intereseze dacă patronii acestora îşi achită datoriile faţă de asociaţie.