Oficiul pentru Protecția Consumatorului Argeș a aplicat o primă amendă, în valoare de 20.000 de lei.
„Amenda a fost aplicată deoarece operatorul economic nu și-a îndeplinit obligația de a se asigura că produsele expuse spre comercializare sunt sigure. Nu este prima amendă pe care o ia respectivul hypermarket. Facem controale frecvent la supermarketuri și dăm constant amenzi. Amenzile pe care le dăm supermarketurilor din Argeș sunt ceva constant”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș Violeta Nedelcu, comisarul-șef al OPC Argeș.
Mai mult, inspectorii Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranță Alimentelor Argeș (DSVSA) a amendat Kaufland cu 9.000 de lei și au dispus confiscarea a 9,8 kg de carne de vită, 47,1 kg carne de porc și 31,6 preparate din carne, conform digi24.ro. Totodată, a fost efectuată o dezinfectare a vitrinei și au fost prelevate probe pentru a verifica dacă magazinul respectă normele de igienă.
„Se va urmări deratizarea zilnică a spaţiilor din hipermarket. Ultima deratizare fusese efectuată pe 21 februarie, dar este clar că a fost făcută necorespunzător. Vom verifica cum se fac deratizările în toate magazinele. Societăţile sunt obligate să aibă un contract cu o firmă specializată”, a precizat Daniel Lupu, directorul DSVSA Argeş.
După ce imaginile cu șoarecele din magazinul Kaufland din Curtea de Argeș au fost distribuite de mii de oameni pe Internet, compania a publicat un comunicat prin care a anunțat că va lua măsuri pentru deratizare și restabilirea normelor de igienă.
„Ne cerem scuze clienților pentru incidentul regretabil din Curtea de Argeș. Am retras imediat toate produsele din vitrină pentru distrugere, am restabilit condițiile igienico-sanitare necesare desfășurării activității și, în același timp, am solicitat o intervenție urgentă a firmei cu care colaborăm pentru deratizare. Precizăm că lunar au loc proceduri pentru deratizare, dezinsecție și dezinfecție în toate magazinele noastre, derulate prin intermediul unor companii specializate. Ultima intervenție de acest tip a avut loc în urmă cu numai 5 zile în magazinul din Curtea de Argeș și nu au fost găsite deficiențe. Vă asigurăm că tratăm cu maximă seriozitate incidentul și, suplimentar, pentru a ne asigura prin toate mijloacele că cele mai înalte standarde igienico-sanitare sunt respectate, vom relua școlarizarea angajaților din acel magazin”, a transmis Kaufland.
Citește și VIDEO EXCLUSIV|Medici cu salarii europene, pacienţi cu ”boli” româneşti. Vremurile se schimbă, ”plicul” rezistă
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro