Linia de metrou din Drumul Taberei risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă circulației deoarece încă nu se tranșaseră în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare, notează Hotnews.
Contractul pentru automatizarea traficului la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei a fost semnat duminică la Guvern, în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor.
Contractul încheiat între Metrorex și ALSTOM TRANSPORT S.A. vizează furnizarea „sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței”.
Potrivit sursei citate, contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA va avea o perioadă de execuție de 9 luni. Adică, francezii nu sunt obligați să termine lucrările mai devreme de ianuarie 2020.
Ministrul Transporturilor și oficialii Metrorex își pun speranța ca sistemul de siguranță și automatizare să fie instalat până în decembrie pentru ca întreaga magistrală de metrou să poată fi deschisă până la finalul anului.
Potrivit g4media, ministrul Transporturilor declara recent că directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, „și-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv și în luna decembrie se va circula pe Magistrala 5”.
Contractul a fost atribuit firmei Alstom în urmă cu mai bine de un an. Acesta nu a putut fi, însă, semnat din cauza unui proces intentat de compania Siemens, care a contestat descalificarea ofertei sale de la licitație.
Cum arată stațiile de metrou Magistrala 5 – Drumul Taberei – Eroilor
Pe 1 aprilie, directorul Metrorex preciza că proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după ce Tribunalul București a decis să respingă și ultima contestație depusă pe proiectul de automatizare și siguranță a circulației.
Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații și un depou.
Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să fie gata în 2015, potrivit primului termen avansat de autorități. În 2011 a fost semnat primul contract pentru partea de structură, iar termenul de finalizare era de 36 de luni.
Autoritățile s-au confruntat însă cu probleme de avize, de finanțare, precum și de lucrări neprevăzute ce au apărut pe parcursul execuției lucrărilor.
Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.
Pe 25 martie, Metrorex a lansat licitația pentru 13 trenuri noi pentru Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul prevede o sumă estimată de circa 520 de milioane de lei (circa 110 milioane euro) pentru 13 trenuri, va fi atribuit după cel mai bun calitate-preț și are dată limită pentru depunerea ofertelor 20 mai.
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor se ridică la 3,4 miliarde de lei. După inaugurarea magistralei 5, Bucureștiul va avea o rețea de 78 de kilometri și 63 de stații de metrou.
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro