”Facebook și Google au popularizat surse abuzive de știri prin intermediul algoritmilor, acestea fiind profitabile pentru aceste platforme, dar sunt în mod inerent nesigure”, a spus Murdoch, într-un comunicat.
Problema știrilor false și a propagandei ruse
Declarația vine în contextul în care Facebook se confruntă cu o problemă imensă: cea a știrilor false și a propagandei ruse derulate prin intermediul rețelei sociale.
După ce inițial a negat impactul știrilor false asupra alegerilor prezidențiale din SUA din 2016, Facebook a recunoscut ulterior că postările trollilor ruși au fost vizionate de 126 de milioane de americani.
De asemenea, Facebook investighează acum și implicarea Rusiei în campania pentru Brexit și a anunțat măsuri împotriva spamului propagat prin WhatsApp.
De asemenea, Facebook a anunțat recent modificarea modului în care sunt văzute postările, adică mai puține de la companii și de la presă și mai multe de la prieteni.
Totuși, analistul Andrew Keen, declara zilele trecute că acest lucru nu este decât ”rearanjarea scaunelor de pe Titanic” și că Mark Zuckerberg trebuie să vină cu ”soluții radicale”, potrivit ReCode.
Murdoch are tot interesul
Pe de altă parte, Rupert Murdoch are tot interesul ca Facebook și Google să plătească pentru știri. Murdoch deține trustul de presă News Corp, care deține Wall Street Journal, Dow Jones, New York Post și o serie de site-uri.
De asemenea, Murdoch a ajuns recent la un acord pentru vânzarea unei părți din conglomeratul media 21st Century Fox către Walt Disney, tranzacție estimată la 65 de miliarde de dolari.
În urma operațiunii, familia Murdoch va deveni unul dintre cei mai mari acționari ai Disney, alături de familia lui Steve Jobs, cofondatorul Apple care a murit în 2011.
Există însă, o diferență între furnizorii de cablu și rețelele sociale: consumatorii plătesc pentru abonamentele la cablu, pe când utilizatorii Facebook nu plătesc nimic.
Pe de altă parte, se poate argumenta că, într-un fel, utilizatorii tot plătesc: Facebook le folosește datele personale pentru a afișa reclame și face astfel un profit frumos de pe urma lor. Astfel că, într-un final, consumatorii tot plătesc cu ceva…