“În România, cererea de vehicule noi a înregistrat o scădere de peste 50% în noiembrie 2008. În aceeaşi lună, Dacia a comercializat 4.698 unităţi pe piaţa sa internă, în scădere cu 52% faţă de noiembrie 2007”, se arată într-un comunicat al societăţii Automobile Dacia. Printre soluţiile propuse se numără amânarea plăţii TVA pentru companiile din industria auto şi reducerea dobânzilor la credite. La rândul lor, sindicaliştii au fost de acord că întreruperea producţiei reprezintă o soluţie de compromis, dar au anunţat că nu vor mai accepta alte măsuri de acest gen. Dacia a reluat luni producţia, însă urmează să o întrerupă, din nou, mâine, până pe 11 ianuarie 2009.
Şi la fabrica de ciocolată Poiana sunt probleme
În acest timp, reprezentanţii Poiana – Kraft Foods Braşov nu au reuşit să ajungă la o înţelegere cu angajaţii fabricii de ciocolată în privinţa salariilor pe care aceştia ar trebui să le primească după închiderea firmei. Cei 440 de muncitori cer un pachet salarial compensatoriu care să cuprindă o perioadă de minimum trei ani plus beneficii. Reprezentanţii companiei spun însă că nu îşi permit să ofere aceste sume. Negocierile vor continua.
15 miliarde $ pentru industria auto americană
Chiar dacă au nevoie de 34 de miliarde de dolari ca să nu intre în faliment, companiile americane General Motors, Chrysler şi Ford vor primi 15 miliarde, dar şi un consultant financiar care să supervizeze felul în care sunt cheltuiţi banii, informează “Washington Post”. Fondurile vor veni din partea guvernului american şi vor reprezenta credite de urgenţă, care să ajute constructorii de automobile să nu îşi închidă pentru totdeauna porţile, din cauza crizei economice.