Studiul, care a fost realizat pe un eșantion reprezentativ pentru România, arată că jumătate dintre români vor folosi cu entuziasm, în toate aspectele vieții, tehnologia AI, deoarece aceasta va fi integrată în majoritatea dispozitivelor. 

Potrivit studiului Samsung, care s-a realizat în luna septembrie, în România, pe un eșantion reprezentativ de 400 de respondenți, mai mult de jumătate dintre români, respectiv 62%, privesc cu mult entuziasm tehnologia AI. 

Cei mai mulți dintre români, respectiv 89%, spun că atunci când se gândesc să își achiziționeze un smartphone, sunt atenți dacă este echipat cu tehnologie AI. Ei consideră că este un criteriu de achiziție. 

„AI-ul a progresat foarte mult și este acum integrat în toate categoriile noastre de produse, fiind una dintre  modalitățile prin care Samsung își respectă angajamentul de a face viața utilizatorilor mai ușoară. De altfel, cei mai mulți dintre consumatorii care aleg produse cu AI integrat, respectiv 65%, fac această alegere pentru simplificarea sarcinilor zilnice rutiniere, iar 30% utilizează AI pentru divertisment, potrivit  cercetării noastre”, a declarat Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung Electronics România și Bulgaria.

Utilizatorii din România au nevoie de sprijin pentru înțelegerea beneficiilor

Studiile arată că utilizatorii din România abia descoperă această tehnologie și au nevoie de sprijin pentru înțelegerea beneficiilor pe care le poate aduce. Potrivit sondajului realizat în România, aproape 56% dintre români nu se simt suficient de informați în legătură cu inteligența artificială. Acesta este și un motiv pentru care unele persoane confundă funcțiile AI cu diferite soluții software, care, de exemplu, editează fotografii.  

O tendință asemănătoare se remarcă și la nivel european. Un sondaj realizat de Samsung pe un eșantion reprezentativ de 11.000 de respondenți a arătat că 15% dintre europeni cunosc cum pot obține aceste beneficii în viața de zi cu zi. De asemenea, 38% au spus că nu se simt incluși în discuțiile despre inteligența artificială care au loc în prezent. 

România se aliniază tendințelor europene și din perspectiva entuziasmului cu care consumatorii își doresc achiziție cu produse cu tehnologie AI inclusă. Utilizatorii se așteaptă ca aceasta să le ofere timp liber, dar și comoditate. Inteligența Artificială este un criteriu de achiziție și pentru 73% dintre românii care au intenția de a cumpăra un televizor cu AI nou, pentru 63% dintre cei care intenționează să cumpere o mașină de spălat și/sau un uscător, 54% în cazul frigiderelor, 51% în cazul cuptoarelor, 46% în cazul aspiratoarelor verticale și/sau de tip robot, potrivit studiului realizat la nivel local. 

Mașina de spălat rufe și/sau uscătorul și frigiderul sunt cele pe care consumatorii au dori să le schimbe, în proproție de 51% cu unele care să dețină AI integrat. 

Acest studiu care a fost realizat în luna septembrie de Cult Research a avut drept obiective: identificarea modalităților de utilizare a tehnologiei, gradul și frecvența de utilizare a tehnologiei, explorarea atitudinilor și percepțiilor românilor legate de AI, identificarea gradului de cunoaștere a tehnologiei AI. 

El a fost realizat online, cu un eșantion format din 400 de respondenți cu acces la internet, din România, cu vârste de peste 18 ani, preponderent din mediul urban. 

Urmărește-ne pe Google News