Matizul electric nu are schimbător de viteze sau ambreiaj, mersul fiind controlat de acceleraţie şi de frână. “Pentru a da înapoi, avem un buton care inversează sensul de rotire a roţilor. Tracţiunea e pe roţile din faţă şi pentru fiecare dintre ele există câte un motor electric”, precizează profesorul Mircea Covrig, director de proiect. Practic, fiecare roată e pusă în mişcare de un motor independent.
“Momentan, această maşină e un laborator mobil pentru cercetarea noilor tehnologii specifice vehiculelor electrice. Ambele motoare sunt create aici, la facultate. Bateriile şi echipamentele care distribuie energia sunt cumpărate”, ne-a explicat şeful de lucrări, doctor inginer Leonard Melcescu. La proiect au colaborat oameni de la Facultatea de Electrotehnică, Facultatea de Transporturi, Institutul pentru cercetări electrotehnice şi Institutul Naţional pentru Creaţie Ştiinţifică şi Tehnică.
“Tehnologiile elaborate, construite şi testate de noi pot sta la baza viitoarelor autovehicule electrice de serie”, ne-a declarat doctor inginer Claudia Popescu, decanul Facultăţii de Electrotehnică.
Pentru automobilele electrice nu se plăteşte taxă de poluare
Anul 2011 vine cu taxe de poluare mărite pentru viitorii posesori de automobile. Aşadar, cine doreşte să-şi cumpere o maşină nouă va plăti la stat o taxă stabilită în funcţie de norma de poluare Euro a autovehiculului, de capacitatea cilindrică şi de vechimea acestuia. Vor fi taxate până şi motoarele Euro 5, scutite de taxe până la finalul lui 2010. Totuşi, dacă veţi opta pentru o maşină cu propulsie hibridă sau în întregime electrică, veţi fi scutiţi de la plata acestei dări.
Vrei şi tu o maşină? Libertatea are mai multe oferte avantajoase pentru tine.