„Rata de promovare pentru promoţia anului curent este 31,2%, respectiv 26,8% pentru promoţiile anterioare. Astfel, din totalul candidaţilor promovaţi (8.504), 6.108 candidaţi aparţin promoţiei 2023, iar 2.396 de candidaţi fac parte din promoţiile anterioare”, transmite Ministerul Educaţiei.
Rata cumulată de promovare (rezultate iniţiale – toate promoţiile) este 29,8%. Altfel spus, mai puțin de 3 din 10 candidați au promovat.
La probele scrise au fost prezenţi 28.558 de candidaţi din totalul celor 33.974 de candidaţi înscrişi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 67 de candidaţi, caz în care aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni.
Azi se pot depune contestațiile
Contestaţiile pot fi depuse vineri, în intervalul orar 12:00 – 18:00, atât în format standard/letric, cât şi electronic.
În acest scop, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit electronic inclusiv o declaraţie-tip în care este menţionat faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei este finală şi poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.
Rezultatele finale vor fi afişate marţi, 29 august.
Nota minimă de promovare a fiecărei probe scrise este 5 (cinci), iar media finală necesară pentru a promova examenul este cel puţin 6 (şase). Rata de promovare este calculată din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.
Ce presupune evaluarea digitalizată a lucrărilor, un proces nou-introdus
Lucrările elevilor care termină ciclul liceal au fost evaluate digital, începând cu sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat de anul acesta, a anunțat Ministerul Educației.
Prin acest proces, lucrările elevilor sunt scanate în sala de examen, la sfârşitul probei scrise, în prezenţa acestora și sunt ulterior încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenţi. După acest pas, lucrările sunt repartizate automat şi aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflaţi în alt judeţ decât judeţul din care provin candidaţii.
Pentru evaluarea digitalizată se utilizează scanere distribuite şi instalate în fiecare centru de examen, potrivit Ministerului Educației.
Evaluarea digitalizată a lucrărilor nu a implicat schimbări în ceea ce priveşte criteriile de evaluare/baremele şi tipurile de subiecte pentru probele scrise.
În felul acesta, costurile transportului lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării, au fost eliminate, timpul de lucru destinat evaluării a fost redus, iar lucrările pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct au putut fi transmise către alți doi evaluatori, în mod automat și aleatoriu, a mai precizat ministerul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro