Astfel, cetățenii din următoarele municipii, orașe și comune pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv nașteri și decese:
- Județul Cluj: Turda, Câmpia Turzii
- Județul Iași: Pașcani, Târgu Frumos, Hârlău, Butea
- Județul Hunedoara: Hațeg, Brad, Simeria, Peștisu Mic, Băcia, Băița, Certeju de Sus, Șoimuș, Hărău
- Județul Ialomița: Fierbinți-Târg, Căzănești, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sinești, Dridu, Perieți, Jilavele, Coșereni, Movilița.
Pe 8 mai, a început prima etapă de extindere. Deocamdată, cetățenii din Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și Ilfov pot obține în format digital, dar și fizic, certificate de naștere și deces.
Valoarea proiectului a fost de 185 milioane de lei, cu TVA inclus, din care 156 de milioane de lei sunt finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar diferența de 29 de milioane de lei este finanțare nerambursabilă din bugetul național.
Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorț și deces.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro