Provocarea găleţii cu gheaţă – „Ice Bucket Challenge” – a reprezentat, probabil, evenimentul din mediul online care a făcut cea mai mare vâlvă în 2014.  Isteria a început după ce un tânăr american, Chris Kennedy, şi-a turnat o găleată cu apă cu greaţă în cap şi a anunţat că donează o sumă de bani pentru lupta împotriva maladiei ALS (scleroza laterală amiotrofă). Gestul său a fost urmat de cel al prietenilor săi, Jeanette Senerchia, Kevin Aylwin şi Matt Dodson, şi al prietenilor acestora, în final ajungându-se la un număr impresionant de participanţi din toată lumea, printre care numeroase personalităţi din  domenii diverse. Participanţii au postat pe Facebook videoclipuri în care îşi turnau în cap apă cu gheaţă sau anunţau că donează o anumită sumă de bani. Parte dintr-un efort de a strânge fonduri şi vizibilitate pentru scleroza laterală amiotrofă, „leapşa” a dominat reţeaua de socializare săptămâni la rând. Videoclipul lui Bill Gates şi cel al lui Charlie Sheen au făcut aproximativ 20 de milioane de vizualizări fiecare, iar fondurile strânse de Asociaţia americană ALS au ajuns la 115 milioane de dolari. Banii au pornit în cinci mari direcții: cercetare, pacienți, educație, strângerea de alte fonduri și taxe.

 
 

Urmărește-ne pe Google News