Printre companiile importante care vor implementa cerințe de vaccinare a angajaților se numără Alphabet, compania-mamă a Google, și banca de investiții Goldman Sachs.
Facebook a anunțat, de asemenea, la sfârșitul lunii iulie, că va cere tuturor salariaților săi din SUA care vin la birou să se vaccineze împotriva coronavirusului.
Netflix, gigantul american de streaming, a făcut un anunț similar, anunțând că vaccinarea anti-COVID este obligatorie pentru toate persoanele care vor să lucreze pe platourile sale de filmare, inclusiv pentru actori.
Compania americană Delta Airlines a anunțat că angajații care nu s-au vaccinat împotriva coronavirusului vor fi nevoiți să plătească 200 de dolari pe lună pentru asigurarea medicală.
Asta în timp ce compania de ride sharing Uber le cere tuturor angajaților de la birouri să se imunizeze anti-COVID.
În schimb, unele afaceri mai mici au anunțat că nu vor impune această cerință din cauza temerilor că ar putea exacerba criza forței de muncă din SUA.
Asta în condițiile în care multe industrii nu pot găsi suficienți muncitori – în parte din cauza salariilor mici și a lipsei de flexibilitate a locului de muncă.
Noul sondaj realizat de Reuters vine după ce un altul realizat de agenția Gallup a descoperit că peste jumătate din salariații din Statele Unite vor ca angajatorul lor să ceară vaccinarea anti-COVID obligatorie la locul de muncă.
FOTO: EPA