(„Renastere”) a fost denumita aceasta moda inventata in SUA si care are tot mai multi adepti pe batranul continent. „intr-o singura luna am vandut 1.200 de „papusi-copii”. Ele nu sunt cumparate ca jucarii pentru fetite, ci ca inlocuitor al bebelusilor. Azi, femeile nu au timp, bani sau chef sa mai faca urmasi si au descoperit acest surogat”, explica Monika Runde, directoarea firmei care distribuie aceste papusi in Germania.
„Bebelusul” cantareste intre 2,5 si 4 kg, masoara 70 cm si e umplut cu granule sau nisip mineral. Este dotat cu mai multe dispozitive electronice prin intermediul carora „bebelusul” plange, rade sau scanceste. Mai mult, microcapsulele continute in textura din care e compus „copilul” emit diverse mirosuri specifice bebelusilor. Un astfel de urmas artificial costa 200 – 300 de euro, in functie de marime si dotari.
Christina Ferdinand, in varsta de 20 de ani, din Berlin, a cumparat o papusa-copil pe care a botezat-o Kenny. „in fiecare zi ies cu el la plimbare, ii schimb scutecele si am grija sa nu-i lipseasca nimic. Peste cativa ani, probabil ca am sa fac un copil, dar acum consider ca aceasta papusa e cea mai buna solutie. invat cum sa am grija de Kenny, pentru ca plange daca il neglijez sau nu ii dau biberonul la timp”, explica Christina intr-un interviu acordat cotidianului „Bild”.
Chiar daca proaspetele „mamici” se declara incantate de aceasta inventie, psihologii critica noua moda. „Cand femei in toata firea cumpara papusi, ele incearca sa gaseasca un refugiu fata de lumea incojuratoare. in unele cazuri poate fi si expresia unei dorinte neimplinite de a avea copii”, explica psihologul Arnd Stein.