Judecătorii Curții de Apel Ploiești au stabilit MApN a fost prejudiciat cu peste 6,5 milioane de euro, după ce mai multe avioane de vânătoare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău, din cauza combustibilului necorespunzător pe care Armata l-a cumpărat de la o firmă.

Procurorii DIICOT au stabilit că siguranța națională a fost pusă în pericol, iar țara nostră ar fi fost pusă, temporar, în situația în care să nu-și poată mai îndeplini îndatoririle față de NATO.

Contractul Ministerului Apărării pentru furnizarea de kerosen a fost încheiat în februarie 2018, cu SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, pentru o perioadă de 4 ani.

Contractul prevedea două tipuri de kerosen: Jet Al şi Jet Al Premium, diferența dintre cele două fiind reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri (punctul de îngheț, concentrația de hidrocarburi aromatice și concentrația de sulf mecaptanic). Totodată, ambele tipuri de combustibil trebuiau să conţină doi aditivi obligatorii, respectiv aditiv antioxidant și aditiv antistatic.

Anchetatorii spun că primul transport a fost conform contractului, ulterior, kerosenul fiind schimbat cu unul ieftin, de proastă calitate, adus de o navă greceasă în Portul Constanța.

„Neconformitățile existente, constatate cu privire la specificaţiile tehnice ale carburanţilor proveniţi din cele trei vase, au condus la deteriorarea unor aparate de zbor tip MiG 21 Lancer, care au ajuns în custodia S.C. Aerostar S.A. Bacău, unitatea de specialitate din România responsabilă cu reparaţia şi service-ul aeronavelor militare”, se arată în documentul întocmit de judecători.

Concluzia specialiştilor Aerostar Bacău a fost aceea că, din cauza utilizării petrolului au rezultat pompe de combustibil deteriorate, iar cinci avioane MiG s-au defectat.

 
 

Urmărește-ne pe Google News