„Va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie. Acest lucru am dorit să-l menţionez ca să fie clar pentru toată lumea. Însă, mai ales după rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţă”, a afirmat Marcel Ciolacu vineri, 8 decembrie, la începutul şedinţei de Guvern.

„Nu ne putem aştepta că doar mărind salariile să se întâmple o minune, pentru că nu se va întâmpla nici de această dată nimic. Aşadar, trebuie introduse criterii de performanţă în funcţie de care salariile vor creşte”, a adăugat el.

România ocupă penultimul loc dintre statele UE, înaintea Bulgariei, iar la nivel general se află pe poziția 45 din 81 de țări, potrivit celor mai recente rezultate la testele PISA, care se referă la analfabetismul funcțional, la trei evaluări principale: matematică, științe, citire.

Testele PISA nu se axează pe memorarea de informații, ci pe capacitatea elevilor de a aplica cunoștințele și abilitățile în situații reale. Aceste teste includ întrebări care solicită elevilor să înțeleagă ce citesc, să rezolve probleme, să analizeze informații și să-și demonstreze abilitățile în diverse contexte.

Urmărește-ne pe Google News