Potrivit lui Marcel Ciolacu, necesarul pentru această investiție este de 2,2 miliarde de euro, sumă de care, pentru moment, autoritățile nu dispun.

„Am un motiv personal de îngrijorare în ceea ce priveşte finanţarea metroului de la Cluj-Napoca. Am vorbit şi cu domnul primar, ştie şi dânsul speţa foarte bine, dar dumneavoastră ştiţi la fel de bine ca şi mine, de altfel, că finanţare era parţial, (…), doar 300 de milioane de euro, necesarul pentru această investiţie fiind de 2,2 miliarde de euro. Deci, oricum, trebuie căutată o sursă pentru a finaliza întreg proiectul. Haideţi să vedem răspunsul Comisiei”, a spus Marcel Ciolacu, la Cluj-Napoca.

„Vom găsi soluţiile cele mai bune să nu oprim această investiţie”

Premierul României a mai precizat că a modificat inclusiv legislația în privința „certificatelor verzi”.

„Am modificat legislaţia, acolo. De aceea am şi vorbit cu domnul primar. N-am stat anchilozaţi. Cumva, la ce mesaje am primit, trebuia să anticipăm anumite lucruri, mai ales că este o investiţie în curs. Asta ar fi trebuit anticipată de domnul primar, dar câteodată nu avem informaţia când ne dorim. Eu sunt ferm convins şi cu această modificare şi din certificatele verzi – e transport verde metroul – vom găsi soluţiile cele mai bune să nu oprim această investiţie”, a arătat premierul.

„Suntem obligaţi să tăiem 10 la sută din împrumut”

În continuare, Marcel Ciolacu a explicat cum s-au pierdut cei 300 de milioane de euro din PNRR alocați finanțării investiției în prima linie de metrou din Cluj-Napoca.

„Dânşii au găsit anumite probleme în ceea ce priveşte procedura de licitaţie. Este şi un raport al Autorităţii de Audit din România, pe care l-au luat în considerare, este şi un raport al Curţii de Conturi din România. (…) Noi suntem obligaţi să tăiem 10 la sută din împrumut. Mie nu-mi place să mă cert. Decât să rămânem anchilozaţi (….) am început un dialog de a găsi o soluţie şi sunt ferm convins că vom găsi o soluţie”, a mai spus Ciolacu.

Urmărește-ne pe Google News