Unu din cinci lei cheltuiţi de români pe mâncare merge către mărcile private dezvoltate de marile lanţuri de magazine. Aşa se face că aceste produse au ajuns să deţină o cotă de piaţă de peste 14% din totalul vânzărilor de alimente. Dacă e să ne uităm la media europeană de 23%, procentul e încă mic. Totuşi, dacă ţinem cont de faptul că în 2007 acestea acopereau doar 2% din piaţă, creşterea este spectaculoasă. Recesiunea a fost, deci, o circumstanţă favorizantă pentru mărcile private. Principalul lor atu este raportul calitate/ preţ foarte bun, preţurile acestora fiind cu până 20% mai mici decât ale producătorilor care vând sub brand propriu. Retailerul german Lidl, intrat pe piaţa locală după preluarea lanţului de magazine de tip discount Plus în noiembrie 2010, are cele mai mari vânzări de marcă proprie din comerţul local, o piaţă estimată la circa 17 miliarde de euro. Mărcile Pilos (lactate), Pikok (mezeluri), J. D. Gross (dulciuri), Freeway (băuturi), Argus (bere) sau gama de produse ecologice Biotrend au mare căutare printre clenţii lanţului german de tip discount. Dar românii nu vânează doar mâncarea mai ieftină, ci se vând bine şi mărcile Esmara (haine de damă), Crivit (produse sportive), Cien (cosmetice) sau W5 (produse pentru curăţenie). Din ce în ce mai multe dintre aceste produse comercializate sub mărcile Lidl sunt fabricate de producători români, iar multe dintre ele sunt exportate. Până la sfârşitul lui 2015, Lidl are în plan să-şi adauge la reţeaua actuală de 184 de magazine cel puţin încă 10 unităţi. l

 
 

Urmărește-ne pe Google News