Pe site-ul ANAT se anunță că Mareea a înființat, în această dimineață, o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiștilor și partenerilor afectați de deschiderea procedurii de insolvență și reorganizare și pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, și mâine, 4 septembrie.
„Am înștiințat toți clienții și partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms și mesaje pe internet, despre situația actuală. Căutăm soluții împreună cu turoperatori membri ANAT și partenerii hotelieri pentru a oferi alternative (relocări) unui număr cât mai mare de turiști. Pentru informații suplimentare, turiștii și partenerii noștri aflați în această situație ni se pot adresa la numerele de telefon aflate pe site-ul www.mareea.ro și la adresa office@mareea.ro. După 18 ani de activitate regretăm profund situația cu care ne confruntăm și disconfortul creat turoperatorilor și partenerilor noștri”, au anunțat reprezentanții Mareea pe site-ul ANAT.
Părerea specialiștilor
„Din păcate, insolvenţa Mareea reprezintă un prim eşec parţial al unui mare touroperator aflat mereu în ultimii ani în top 10 sau 20 al agenţiilor de turism din România. Spun eşec parţial, pentru că insolvenţa înseamnă reorganizare şi oferă şansă redresării, faţă de faliment. Vorbim de afaceri, unde nimic nu este sigur. Mareea a şi efectuat, din ce ştiu, multe investiţii şi probabil că rulajul din ultima vreme nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor managementului”, a declarat pentru Libertatea, Traian Bădulescu, consultant turism.
Potrivit lui, este necesară o soluţie gen fond de garantare, care să fie transparent şi să servească interesele întregii industrii şi ale turiştilor. „Orice agenţie de turism care se află în dificultate poate, din păcate, să degradeze imaginea breslei. Deşi, repet, în afaceri nimic nu e sigur, nimic nu îţi garantează succesul. Cred că în România este nevoie de mai multă disciplină financiară. Mă îndoiesc că vreo agenţie mare şi-a dorit să ajungă în situaţia asta”, a mai spus el.
Libertatea a încercat să îi contacteze cu pe reprezentanții Mareea dar aceștia sunt de negăsit. Mareea este pe locul 13 în topul firmelor din turism, potrivit ANAT, cu o cifră de afaceri de 66 de milioane de lei în 2015.
Declarațiile ANAT
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a luat act de decizia agenţiei de turism Mareea Comtur de renunţare la calitatea de membru al asociaţiei începând cu 2 septembrie 2016. Conducerea ANAT a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi că în perioada următoare se vor face eforturi pentru găsirea de soluţii în cazul fiecărui turist care achiziţionat un pachet de vacanţă Mareea. Conducerea asociaţiei şi mai mulţi turoperatori urmăresc evoluţiile în acest caz, pentru a mobiliza sprijinul necesar turiștilor și agenţiei de turism, până la depăşirea situaţiei
Mesajul Mareea
”Stimați clienți / Stimați parteneri,
Cu părere de rău vă anunțăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecință vom declanșa procedura de insolvență și vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiștii aflați în acest moment în unitățile de cazare din țară și străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate.
Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresați asiguratorului societății (polița de insolvabilitate nr: 8100258X ) și să faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situație precum și neplăcerile cauzate.