Vi s-a intamplat sa doriti sa schimbati un produs pe care ati dat o gramada de bani si care s-a dovedit a fi necorespunzator? Desi legea va da acest drept, v-ati lovit probabil de vanzatorii care au invocat fel de fel de pretexte pentru a nu va inlocui marfa.
Ca sa nu cadeti in plasa comerciantilor, este bine sa cunoasteti raspunsurile-capcana de care nu trebuie sa tineti cont. Iata care sunt, potrivit reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), cele mai frecvente motive gasite de unii vanzatori:
-“Nu aveti bonul de cumparare, deci nu va pot ajuta”. Este incorect, deoarece sunt suficiente informatiile referitoare la dovada locului si perioadei in care ati cumparat produsul si certificatul de garantie.
Puteti primi banii inapoi
-“Afisul spune ca nu se returneaza contravaloarea”. Este incorect, iar afisele sunt ilegale.
-“Produsul este defect, dar nu vi-l pot repara sau inlocui, asa ca trebuie sa va alegeti altceva”. Este incorect, deoarece aveti dreptul la remediere sau inlocuire gratuita in perioada de garantie.
-“Ati venit prea tarziu, trebuia sa reclamati in 14 zile”. Este incorect, pentru ca puteti face reclamatie oricand in perioada de garantie.
-“Termenul de garantie a expirat, deci trebuie sa platiti”. Incorect, deoarece daca bunurile nu pot fi utilizate in conformitate cu scopul propus din cauza unor vicii ascunse care cauzeaza neplaceri in perioada medie de utilizare, agentul economic trebuie sa plateasca reparatia.
Unde se face sesizare
In situatia in care aveti dreptate, iar vanzatorul nu vrea sub nici o forma sa va ajute, va puteti adresa Oficiilor Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau direct reprezentantilor ANPC, la numarul de telefon 0800.080.999.