Replica vinde după ce Tim Cook a afirmat de curând că situația privind controlul datelor personale este atât de neagră încât este necesară o reglementare a acestei probleme prin lege de către state.

Afirmația lui Cook a venit după ce firma de marketing politic Cambridge Analytica a ajuns să dețină informațiile personale a 50 de milioane de utilizatori de Facebook. Inițial, un număr de 270.000 de oameni au răspuns unui chestionar psihologic, dar așa au fost accesate și datele prietenilor acestora.

De unde a pornit scandalul

Evenimentul a avut loc în 2014, iar datele au fost utilizate în 2016 în campania prezidențială din SUA în favoarea lui Donald Trump.

Ei bine, Facebook aflase de incident în anul 2015, dar nu a făcut public nimic și nici nu a avertizat utilizatorii. În acel moment, compania condusă de Zuckerberg a cerut ștergerea datelor. Numai că acestea nu au fost șterse.

Din cauza modului în care Facebook și Cambridge Analytica au gestionat datele a ieșit un adevărat scandal planetar.

Mozilla, producătorul browserului Firefox, și-a suspendat publicitatea pe Facebook și a lansat o extensie care blochează Facebook să mai spioneze oamenii pe internet.

#DeleteFacebook

De asemenea, a apărut campania #DeleteFacebook, în care Brian Acton, un cofondator al Facebook a cerut oamenilor să își șteargă conturile.

Antreprenorul Elon Musk a ajuns astfel să șteargă paginile de Facebook SpaceX și Tesla, după ce a fost provocat de un utilizator.

Ei bine, în tot acest vuiet, Tim Cook a spus că e necesară reglementarea.

Acum, însă, Mark Zuckerberg – cofondator și director general al Facebook – vine și spune că afirmațiile lui Tim Cook nu sunt adevărate.

”Știi, găsesc că argumentul conform căruia, dacă nu plătim pentru ceva, cumva nu ne pasă de voi, este extrem de superficial – și nu aliniat în totalitate cu adevărul.

Dacă vrei să construiești un serviciu care să nu fie doar pentru oamenii bogați, atunci trebuie să ai ceva pe care oamenii să și-l permită. Cred că este important ca să nu ajungem toți să avem Sindromul Stockholm, și să nu lăsăm companiile care lucrează din greu să vă taxeze și mai mult să vă convingă că le pasă mai mult despre voi, deoarece asta sună ridicol pentru mine”, a replicat Zuckerberg.

Sindromul Stockholm apare în special în cazurile de luări de ostateci, când aceștia ajung să simpatizeze cu agresorul.

Cât de scump este prea scump?

Nu este pentru prima dată când Zuckerberg se contrează cu Cook. În 2014, Tim Cook a spus celebra frază conform căreia ”dacă ceva este gratis, tu ești produsul”.

La acel moment, Zuckerberg a replicat spunând că Apple ar putea cere mai puțini bani pe produsele sale. Apple este celebră pentru prețurile mari ale produselor sale. Spre exemplu, anul trecut Apple a lansat iPhone X la un preț de o mie de dolari.

Contre și cu Steve Jobs

În fine, Mark Zuckerberg a avut un conflict și cu Steve Jobs, cofondator și director general al Apple, pe atunci când acesta trăia.

Apple a construit la un moment dat o rețea muzicală numită Ping. Aceasta a fost lansată în 2010, iar Steve Jobs ar fi vrut ca aceasta să fie realizată peste Facebook. Dar Apple și Facebook nu au ajuns la un numitor comun în privința împărțirii veniturilor. Ping a fost unul dintre eșecurile crunte ale Apple.

Un alt episod din bătălia celor doi giganți a fost în momentul în care Facebook a lansat un magazin propriu de aplicații, numit App Center, după cum scria în 2012 The Telegraph. În acel moment, erau disponibile și aplicații de iOS, ceea ce a stârnit mânia Apple, care vrea să controleze singură locul de unde descarcă oamenii aplicații.

De altfel, Steve Jobs a avertizat încă din 2010 companiile de internet să nu considere că încrederea utilizatorilor este veșnică. Spre deosebire de alte companii din Silicon Valley, Apple are o politică foarte restrictivă cu privire la viața privată. Steve Jobs afirma în 2010 că oamenii ar trebui să știe foarte clar la ce sunt folosite datele lor, iar companiile ar trebui să le ceară acceptul de fiecare dată.

Urmărește-ne pe Google News