Cuprins:
Zuckerberg a fost invitat recent la unul dintre cele mai influente și urmărite podcasturi de peste Ocean (Joe Rogan), acolo unde și-a exprimat fără echivoc nemulțumirile pe care le are în legătură cu Apple, relatează Phone Arena. Unul dintre reproșurile sale este lipsa produselor noi și „inovatoare” lansate în ultima vreme de Apple.
Printre altele, Zuckerberg a acuzat Apple că se complace în situația în care se regăsește, afirmând că producătorul „s-a relaxat în ultimii 20 de ani” după ce a lansat iPhone-ul. Antreprenorul mai sugerează că nu-i este clar dacă Apple vinde mai multe iPhone-uri de la an la an. Problema, potrivit lui Zuckerberg, este că, odată cu fiecare generație de iPhone nu se văd prea multe schimbări, iar rezultatul este că oamenii așteaptă mai mult timp până să ia în calcul un upgrade al telefonului personal.
Zuckerberg: „Cifrele Apple sunt în scădere”
„Nu au mai inventat nimic grozav de ceva vreme. Este ca și cum Steve Jobs a inventat iPhone-ul și acum compania doar stă pe loc de 20 de ani. Și, de fapt, cred că nici măcar nu sunt sigur că vând mai multe iPhone-uri în acest moment, de la an la an. Cred că vânzările ar putea chiar să fie în scădere. Parte din problemă este că fiecare generație (de iPhone-uri) nu aduce ceva cu adevărat nou sau mai bun. Așa că oamenii pur și simplu așteaptă mai mult decât înainte pentru a-și schimba telefonul. Așadar, cifrele de vânzări cred că au fost în general constante sau chiar în scădere. Deci, cum reușesc să facă atât de mulți bani? Ei bine, fac asta, în esență, storcând oamenii”. a spus Mark Zuckerberg, CEO META, la podcastul lui Joe Rogan.
Aceasta pare o perspectivă destul de deprimantă asupra segmentului de business Apple care se învârte în jurul smartphone-urilor. Zuckerberg spune că, „dacă vânzările de iPhone-uri sunt constante sau în scădere, singura modalitate prin care Apple poate face bani este să stoarcă oamenii”. De fapt, interpretarea ar fi că el se referă la faptul că Apple reține un procent de 30% din ceea ce dezvoltatorii câștigă la fiecare vânzare prin intermediul App Store.
Zuckerberg e supărat pentru că Apple „l-a costat” 10 miliarde de dolari
În plus, CEO-ul Meta are o problemă și cu modul în care Apple dezvoltă alte produse, pe care utilizatorii le cumpără în mod special pentru că sunt „extrem de” compatibile cu iPhone. Aici, Zuckerberg s-a legat de AirPods, subliniind că sunt realizate în așa fel încât să împiedice alte companii să dezvolte un produs care să se conecteze cu iPhone-ul în același mod.
Fondatorul Facebook este nemulțumit de Apple de ani întregi. Ce l-a deranjat însă cu adevărat a fost funcția App Tracking Transparency adăugată în iOS 14.5. Această funcție permite utilizatorilor de iPhone să decidă ei înșiși dacă doresc să fie urmăriți de aplicații terțe (așa cum sunt Facebook sau Instagram) cu scopul de a primi reclame personalizate.
La început, Facebook a estimat că App Tracking Transparency ar putea să dăuneze companiei cu aproximativ 10 miliarde de dolari în venituri de publicitate doar în primul an. Toate aceste decizii luate de Apple au dus la o scădere abruptă a acțiunilor Facebook, cunoscută acum sub numele de Meta, iar la un moment dat în 2022, acestea au scăzut chiar și cu 61%.