„A fost o încălcare majoră a încrederii şi îmi pare foarte rău că s-a întâmplat. Responsabilitatea de bază este să protejăm datele utilizatorilor şi, dacă nu putem să facem asta, nu merităm să avem oportunitatea să servim cetăţenii. Responsabilitatea noastră de acum este ca aşa ceva să nu se mai întâmple. Facem mai multe lucruri ca să restricţionăm în viitor accesul dezvoltatorilor. De asemenea, trebuie să ne asigurăm că nu există alte Cambridge Analytica”, a spus Mark Zuckerberg.
Fondatorul Facebook a mai spus că va fi făcută o investigație care să cuprindă toate aplicaţiile care au avut acces la un număr mare de date.
„Vom face o investigaţie majoră care să cuprindă toate aplicaţiile care au avut acces la un număr mare de date, de dinainte să securizăm platfoma. Nu vom mai crede oamenii pe cuvânt. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să-l facem este să informăm toate persoanelor ale căror date au fost afectate de una dintre aceste aplicaţii rebele. Vom face asta”, a spus Mark Zuckerberg.
Fondatorul Facebook s-a arătat dispus să depună mărturie în fața Senatului SUA.
Până în prezent, avocații l-au ferit pe Zuckerberg și pe ceilalți angajați ai companiei lui să depună mărutirie în fața senatorilor, deși li s-a cerut acest lucru.
Miercuri seară, înainte de interviul de la CNN, Mark Zuckerberg, a recunoscut, pe contul său de Facebook, că gigantul social-media pe care îl conduce “a făcut greșeli” în legătură cu scandalul Cambridge Analytica.
Scandalul Cambridge Analytica
Scandalul Cambridge Analytica, în care firma de consultanță politică ce l-a ajutat pe Donald Trump în campanie și a pledat pentru Brexit a accesat datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook, a dus la o campanie de ștergere a aplicației. Numită #DeleteFacebook, aceasta este acum un adevărat trend online, după ce s-a aflat că Facebook nu are grijă de informațiile celor peste 2 miliarde de utilizatori ai săi.
Acțiunile Facebook au pierdut luni 7% pe bursă, iar 40 de miliarde de dolari s-au evaporat din capitalizarea bursieră a gigantului condus de către Mark Zuckerberg.
Legături cu România
Scandalul Cambridge Analytica a ajuns și în România, presa din afară relatând despre posibile legături ale firmei cu PSD, în preajma campaniei electorale din anul 2016. Consultanul britanic Rupert Wolfe Murray susține că a primit din partea Cambridge Analytica o ofertă de a se alătura echipei PSD, în anul 2016. Consultantul susține că a fost abordat înainte de alegerile parlamentare din 2016, pentru a trimite o echipă de 2-3 oameni în staff-ul de campanie al social-democraților. Acesta a citat dintr-un e-mail în care Mark Turnbull, unul dintre directorii de la Cambridge Analytica, a menționat o solicitare în care vorbea despre posibila asistență în campanie, care presupunea consultanță strategică pentru 2-3 luni.
De cealaltă parte, președintele PSD, Liviu Dragnea, respinge orice legătură între partidul său și firma de comunicare strategică Cambridge Analytica, sugerând că această companie are alte conexiuni în România.
#salvatipipera / Directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea: ”Autoritățile sunt un mix de rea-voință, neatenție și incompetență”
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!