Marriott International și-a anunțat retragerea din Rusia, unde deținea 23 de hoteluri, dintre care jumătate în Moscova, potrivit Kommersant, cel mai important ziar de business din țară.
Hotelurile, însă, vor putea să funcționeze în continuare, chiar dacă Marriott își suspendă operațiunile economice, a declarat Vadim Prasov, vicepreședintele Federației Hotelierilor din Rusia, pentru Kommersant. „În segmentul de lux, dacă este vorba de un hotel cu un brand internațional, el depinde de 99% din management, de regulă. Este deținut, într-un fel sau altul, de ruși”, a spus el.
Lanțul hotelier a transmis, de asemenea, un punct de vedere cu privire la retragere. „Noile restricții din SUA, Marea Britanie și UE fac imposibilă pentru Marriott continuarea operațiunilor și dezvoltarea francizelor hoteliere pe piața rusă”.
Și clienții ruși bogați fac economii la cazare
Lanțul hotelier Hilton ar putea face același pas, scrie Kommersant, care citează Izvestia, o altă publicație rusească.
„Generarea aceluiași nivel de venituri (n.r. – ca în alți ani) a devenit o problemă. Și acest lucru nu este valabil numai pentru giganții străini, ci pentru toate hotelurile cu preț ridicat. Rata de ocupare în hotelurile de lux și cu prețuri mari, în ultimele luni, a scăzut la jumătate”, a declarat Evghenia Tuchkova, director adjunct al companiei de consultanță Nikoliers.
În plus, a scăzut numărul clienților ruși bogați, a spus, pentru presa rusă, Yunis Teymurkhanly, proprietarul hotelului Helvetia din Sankt Petersburg. Aceștia, de asemenea, preferă să facă economii la cazare: „Acum, camerele de categorie înaltă se vând mai prost decât anul trecut. Iar numărul de zile petrecute într-o astfel de cameră se află în scădere. Consumatorul obișnuit până acum să aleagă camere scumpe economisește și ia camere mai ieftine”.
În segmentul de lux, prețurile nu pot fi reduse doar pentru a atrage clienții, explică autorul articolului. Yunis Teymurkhanly de la Helvetia, însă, a precizat că se fac, totuși, compromisuri: „Avem câteva soluții interesante pentru zilele lucrătoare, de exemplu, upgradăm camerele drept cadou. Fie oferim o reducere, fie un check-in gratuit după ora obișnuită sau un check-out mai târziu”.
Foto: Hepta