Echipajele de la bordul avioanelor și angajații de pe aeroport resimt o mare oboseală din cauza volumului mare de zboruri operate cu personal mult redus în urma pandemiei, a explicat pentru BBC, un însoțitor de zbor al companiei British Airways de pe aeroportul Heathrow.

Potrivit acestuia, zborurile au încă un echipaj peste minimul legal, iar compania „recrutează pentru a umple golurile”, însă procesul este de lungă durată. „Fie că este vorba despre noi, fie că este vorba despre manipulatorii de bagaje, trebuie să trecem prin atât de multe verificări de securitate înainte de angajare. Sistemul este mult prea lent”, susţine angajatul British Airways.

Întârzieri pe bandă rulantă

Angajatul companiei British Airways povestește apoi lehamitea care îl cuprinde când avionul său se pregătește să aterizeze pe Heathrow, unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume. „Înainte aterizam și mă gândeam: peste 30 de minute voi fi în drum spre casă. Acum, maă întreb doar: oare cât va mai dura asta?”, spune el.

Acesta spune că o lipsă de lucrători aeroportuari și de agenți de curățenie se află la originea întârzierilor în coborârea pasagerilor și a echipajului din avion, inclusiv a persoanelor care folosesc scaune cu rotile.

Un alt membru senior al echipajului de cabină de la o mare companie aeriană care operează de pe Heathrow a declarat că presiunea asupra personalului pentru a remedia întârzierile a înrăutățit situația.

„Stresul duce la o rată mare de îmbolnăvire și absenteism. Acoperirea stand-by a fost redusă, ceea ce poate duce la anularea zborurilor, chiar și cu câteva ore înainte ca un avion să plece. Zburăm până la maximele legale, iar mulți dintre angajați sunt noi, așa că este mult mai greu. Trebuie să facem jumătate din munca lor. Ei observă că nu este ceea ce se așteptau, așa că de multe ori pleacă pur și simplu”, susţine membrul senior al unui echipaj de cabină.

„Clienții sunt atât de nepoliticoși, iar asta poate fi foarte greu de suportat când este primul loc de muncă adevărat al cuiva”, mai spune acesta.

Manipulator de bagaje: „Mi-e groază să merg în vacanță. Nu aș vrea să zbor acum”

Un manipulator de bagaje de la sol, care lucrează la aeroportul Heathrow de 12 ani, a descris situația ca fiind „un dezastru”.

„Nu sunt suficiente benzi de bagaje pentru numărul de zboruri. Poți aștepta o jumătate de oră pentru o bandă atunci când vine un zbor. În acea jumătate de oră, va veni un alt zbor, ceea ce face ca situația să fie de 10 ori mai rea. Este descurajant când ieși afară și vezi toți pasagerii”, a declarat el pentru BBC.

În mai mult de zece ani de asistență la sol, el spune că nu a văzut niciodată lucruri atât de grave, inclusiv atunci când cenușa de la un vulcan islandez a ținut la sol avioanele în 2011.

El consideră că problemele provin din lipsa de investiții, pe lângă problemele de recrutare, și adaugă că unele bagaje sunt sortate pe un sistem vechi de aproximativ 40 de ani.

„Este ca o zi cu furtună de zăpadă, dar care ţine trei luni de zile”, spune el. „Vacanțele școlare vor fi mai rele. Mi-e groază să merg în vacanță. Nu aș vrea să zbor acum – șansele ca geanta ta să ajungă la destinație sunt foarte mici”, mai spune manipulatorul de bagaje.

Un purtător de cuvânt al Aeroportului Heathrow recunoaşte că sistemul de bagaje din T2 este vechi. „Nu există o lipsă de lucrători aeroportuari – toate părțile aeroportului sunt operaționale și avem aceeași capacitate în domeniul securității ca în vara anului 2019. Nu suntem responsabili pentru personalul de deservire la sol al companiilor aeriene sau pentru echipajul aerian – ambele lucrează direct pentru companiile aeriene”, transmite reprezentantul aeroportului.

Totul este redus la minimum

„Experiența mea în industria aviatică este aceea a unui declin treptat”, spune un pilot, care a ales să iasă pentru moment din industrie.

El a adăugat că problemele actuale sunt efecte ale deciziilor luate de la începutul pandemiei de COVID, fără a se gândi la cererea crescută de călătorii de după aceea. Cea mai mare critică a sa se referă la dorința de a obține prețuri mici și profituri mari, unde „totul este redus la minimum, iar în perioadele neobișnuite va însemna căderea sistemului”.

În urmă cu o săptămână, Șeful Wizz Air spunea că haosul cu zborurile va continua. „Industria aviației și guvernele au subestimat viteza de redresare post-COVID”, susţinea acesta. Turiştii au fost avertizaţi, de la începutul vacanţei de vară, că rebuie să se pregătească pentru o vară haotică pe aeroporturile din Europa.

 
 

Urmărește-ne pe Google News