Visul dintotdeauna al oricarui producator de autoturisme a fost acela de a crea o masina care sa consume, in primul rand, cat mai putin combustibil, sa fie cat mai putin poluanta, care sa fie cat mai usor de condus, sa fie confortabila, sa ofere siguranta si stabilitate, in-tr-un cuvant, sa fie cat mai fiabila. Incercari de-a lungul timpului s-au facut, fiecare dintre greii industriei mondiale de profil investind din cand in cand sume importante pentru perfectionarea unor modele neconventionale care sa indeplineasca simultan cat mai multe dintre conditiile de mai sus.
Indienii se pare ca in cele din urma au reusit. Automobilul creat de ei este de fapt o mica bijuterie ce se comercializeaza deja in mai multe tari, printre care si Romania. Se cheama simplu, Reva Classe, are motor electric si, spun producatorii, ar putea fi o alternativa la automobilul traditional de oras. Costurile de intretinere sunt cu 40% mai mici decat la masinile de clasa similara, nu necesita schimb de ulei sau de bujii, functioneaza fara cutii de viteze, fara radiator si, evident, fara carburator.
„Masina are o autonomie de deplasare de 80 de kilometri. Timpul de incarcare a acumulatorilor este de 2,5 ore pentru 80% din capacitate si de 6 ore pentru 100%. Acumulatorii se incarca la priza, acestia fiind monitorizati tot timpul de un calculator de bord care decupleaza automat sistemul de alimentare in cazul in care se incarca la capacitate maxima. Insa cel mai important, dupa parerea mea, este faptul ca la finalul calculelor de fiabilitate, pe care si le face in mod normal orice posesor de autoturism, se va constata faptul ca Reva consuma doar 280 de lei pentru fiecare kilometru parcurs”, spune Cristian Ionescu, directorul firmei importatoare.
Viteza maxima de deplasare a autoturismului este de 65 km/ora, cantareste numai 670 de kilograme, masoara 2,63 metri lungime si 1,3 metri latime, este dotata cu alarma si sistem de pozitionare prin GPS, tapiterie din piele, aer conditionat cu patru viteze, inchidere centralizata si radiocasetofon Kenwood.
„Sistemul de franare este regenerator, adica atunci cand soferul doreste sa incetineasca masina acumulatorii se reincarca. Bateriile sunt garantate 3 ani sau 40.000 de kilometri. Desi este o masina micuta, ea este dotata cu bare de protectie in usi si in partea din fata”.
Pretul unui astfel de automobil este estimat la 12.990 de euro, insa ea poate fi achizitionata si in leasing sau in rate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News