Timișorenii au ținut neapărat să imortalizeze în imagini cu bijuteria pe patru roți. Proprietarul, Murgu Jenel (foto), un timișorean mutat în California, este pasionat de motociclete și mașini de colecție de la vârsta de 12 ani. La 16 ani a condus prima motocicletă singur, iar în scurt timp marea lui dragoste au fost „bătrânele doamne”. Mai are în dotare o Dacie 1100, un Chevrolet Bel Air, un Chrysler vechi și vrea să pună mâna și pe un Lincoln Continental suicide doors, din 1965.
A ales să vină la Retroparada de toamnă cu Chevroletul Bel Air, mașina care a făcut furori în filmul Havana, cu Robert Redford. Puțini din cei care au admirat-o sâmbătă la Timișoara știu că până și proprietarii de Porsche se uită cu jind la mașina lui, care prinde rapid chiar și 200 km/h.
„Chevrolet Bel Air este în familie de vreo 30 de ani, acum zece ani am recondiționat-o complet. Am cumpărat-o cu un prieten bun, atunci n-a costat așa mult, dar recondiționarea a fost scumpă. A fost vreo 52.000 de dolari. Robert Redford avea un film care chiar merita atenție. Genul acesta de mașină a fost în film, mașina din film costă vreo 250.000 de dolari, sunt alte prețuri la autovehicule cu semnături pe ele. Are un șic aparte, care chiar merită atenție, este singura mașină care este considerată și «muscle car», uneori se mai înfurie băieții cu Porsche, că îi las puțin în urmă. Până la 200 km/h cu greu te ții de ea, problema este stabilitatea, că are tehnologie de modă veche, dar puterea brută pe care o are mașina este superbă. Mulți din cei care o văd cunosc mașina, se uită și chiar se bucură să o vadă prin Timișoara”, ne-a spus Murgu Jenel (foto).
O limuzină ce a aparținut unui lord englez, o altă vedetă a Retroparadei de toamnă
Proprietarul este un italian stabilit de acum 20 de ani în Timișoara. Aldo Rossi este foarte mândru de bijuteria lui pe patru roți, un Austin Daimler DS420 din 1976, și spune că prețul cu care a cumpărat-o este secret.
„A aparținut unui lord din Marea Britanie, fost primar al orașului Norwich din Anglia. Cu această mașină a fost invitat la Regina Elisabeta, la Buckingham Palace, avem poză cu ea când iese din palat. Am adus-o din Anglia, chiar de la Primăria Norwich. Am cumpărat-o acum trei ani, suma este confidențială, nu a fost așa de scumpă, dar întreținerea este foarte scumpă. În fiecare an trebuie să am grijă de ea, este destul de costisitor. Trebuie să fii pasionat pentru a avea o mașină de epocă, nu contează foarte mult banii când este vorba de pasiune”, ne-a povestit Aldo Rossi.
::placeholdeR–>
Retroparada de toamnă de la Timișoara a ajuns la ediția a cincea. 75 de mașini de epocă au fost expuse în centrul orașului, iar timișorenii au profitat de vremea bună și s-au înghesuit să le fotografieze și chiar să se pună la volanul fiecărei bijuterii. Colecționari din Serbia, Ungaria, Timiș și Caraș-Severin s-au lăudat cu „bătrânele doamne” care le fac viața mai frumoasă.
Vlad Capotescu, organizatorul Retroparadei de toamnă, își cheltuie toate economiile pe mașini de epocă, de zece ani. E un lifestyle, ne spune timișoreanul, mândru, de la volanul bijuteriei pe care a expus-o la Timișoara.
Cel mai vechi autovehicul expus în Piața Victoriei din Timișoara are 82 de ani. Este un DKW F5, fabricat în Germania, în 1935, cu cadru și sașiu din lemn și motor în 2 timpi. Timișorenii au mai putut admira un Saab suedez din 1985, o Dacie sport dintre primele 100 de bucăți fabricate în România, restaurată de la zero, un Mercedes Benz fabricat pentru America, dar și un Citroen Ami, votată în 1978 drept cea mai urâtă mașină din Europa, devenită acum o bijuterie pe patru roți care fură ochii pasionaților de automobile la orice expoziție. După ce „s-au lăsat admirate” în centrul orașului, bijuteriile pe patru roți au pornit într-o paradă pe marile bulevarde ale Timișoarei.
Citește și Mulți străini din București circulă fără bilet RATB. Când sunt controlați, se fac că nu înțeleg românește | VIDEO