Mașina prototip lansată de Audi se numește AI:TRAIL Quattro și are zero emisii de carbon. Printre funcțiile sale, în afară de dronele cu LED-uri care zboară înaintea vehiculului, în spate se vor regăsi scaune care pot lua forma unor hamace, arată Business Insider.
Numele de „Trail” vine de la ideea explorării naturii,
susține producătorul auto, aceasta fiind scopul realizării mașinii
de teren futuriste.
Habitaclul lui AI:TRAIL este construit în mare parte din sticlă
de fibră de carbon, pentru ca pasagerii să poate vedea bine mediul
înconjurător. Nu există un ecran în interior, ci un suport pentru
smartphone, care preia rolul de ecran și centru de control al
șoferului, pentru funcțiile mașinii și navigație.
Mașina cântărește aproape 1,8 tone și este propulsată de un
motor electric care dezvoltă 429 de cai putere. Nu atinge viteze
mari, dar nu rapiditatea este punctul său forte. Autonomia de
deplasare poate ajunge la maximum de 498 de kilometri pe asfalt și
”se descurcă cu ușurință pe teren accidentat”. Autonomia
scade, în acest caz, la 249 de kilometri.
Mașina este optimizată pentru călătorii, astfel că cele două
scaune din spate sunt construite ca niște hamace, care pot fi scoase
și folosite în exteriorul mașinii, spre exemplu pe ramurile unui
copac.
Iluminarea din față este asigurată de cinci drone prevăzute cu
LED și camere video, care produc o lumină puternică.
The Audi AI:TRAIL Quattro a fost prezentat, pentru prima dată, la
salonul Auto de la Frankfurt din acest an. Mașina cu patru locuri
poate funcționa pe pilot automat, chiar și în regim off-road.
Primele trei generații ale vehiculelor electrice de teren dezvoltate
de Audi se numesc AI:RACE, AI:ME, și Aicon.
Roțile sunt de 33 de inch, iar anvelopele de 22,5, astfel că
producătorul susține că poate trece cu ușurință prin apă
adâncă de aproape o jumătate de metru. Bateriile și motorul care
propulsează vehiculul revoluționar sunt dispuse în podea, fapt
care determină utilizarea la maximum a spațiului interior.
Vehiculul este făcut din oțel, aluminiu și fibră de carbon.
Presiunea aerului din roți este ajustată automat în funcție de
terenul pe care circulă mașina. Spre exemplu, roțile pot fi
dezumflate când mașina merge pe nisip și umflate din nou când se
întoarce pe asfalt.
Pentru construcția AI:TRAIL Quattro s-au folosit materiale
reciclate, susține producătorul.