Potrivit CNN, XPeng X2 se ridică pe verticală de la sol folosind opt elice, fără a fi nevoie de o pistă și, prin urmare, este potrivită pentru zonele urbane.
Vehiculul, conceput pentru a transporta doi pasageri, este complet electric, iar producătorii săi spun că se poate ridica în aer cu aproximativ doi metri pe secundă și poate atinge viteze de până la 128 de kilometri pe oră.
Modelul împrumută design-ul ușilor cu deschidere de verticală al modelului DMC DeLorean, din faimosul film „Back to The Future”, din 1985.
Deși zborul de testare a durat doar 90 de secunde, Liu Xinyin, specialist șef în aviație la XPeng Aeroht spune că tehnologia este aproape gata pentru utilizare publică, dar reglementările privind mașinile zburătoare sunt încă în urmă.
XPeng intenționează să colaboreze cu guvernele pentru a stabili o infrastructură fizică de reglementare pentru mașinile zburătoare în zonele urbane, iar Liu consideră că oamenii vor putea folosi mașinile zburătoare în spații limitate reglementate, în doar cinci ani.
Acest lucru se aliniază destul de bine cu planurile ambițioase ale guvernului chinez de a lansa taxiuri zburătoare până în 2025.
XPeng X2 este echipat cu automatizare AI (Inteligență Artificială), putând fi condusă manual sau setată să conducă automat. „Învață cum să evite traficul, să evite clădirile și oamenii”, spune Liu.
Elementele de pilotaj autonom ridică dificultăți suplimentare în ce privește reglementarea și, de asemenea, pun sub semnul întrebării acceptarea din partea opiniei publice, din motive de siguranță.
Există zeci de mașini zburătoare în curs de dezvoltare în întreaga lume și multe dintre ele au efectuat deja zboruri, cum ar fi „BlackFly” de la firma canadiană Opener, „SD-03” de la SkyDrive Inc și prototipul „AirCar” de la Klein Vision, care a realizat un zbor reușit de 35 de minute, între două orașe din Slovacia, anul trecut.