Cuprins:
Record pentru protecția copiilor
Cel mai bun rezultat a fost obținut de Polestar 3, noul SUV al mărcii cu rădăcini suedeze. Acesta a înregistrat cel mai mare scor din istoria testelor EuroNCAP pentru protecția copiilor, apropiindu-se de un punctaj perfect.
Performanța Polestar 3
Polestar 3 a primit 93% pentru protecția pasagerilor copii, demonstrând rezultate excelente pentru ambele tipuri de manechine utilizate în teste (simulând copii de 6 și 10 ani). SUV-ul a obținut și cea mai bună notă din acest set de mașini testate pentru protecția adulților – 90%. De asemenea, a primit 79% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor și 83% pentru sistemele de asistență.
Alte modele chinezești testate
BYD Sealion 7, un alt SUV produs în China și importat în Europa, a obținut scoruri ușor mai mici, dar a reușit să se încadreze în standardele necesare pentru cele 5 stele. Pentru ocupanții adulți, scorul a fost de 87%, iar pentru copii a egalat performanța Polestar 3 cu 93%.
Geely EX5 a trecut testul cu peste 80% la toate capitolele, demonstrând beneficiile apartenenței la un grup auto puternic. SUV-ul a obținut chiar primul loc la protecția utilizatorilor vulnerabili, cu 83%.
Jaecoo 7 PHEV, produs de grupul Chery, a obținut scoruri mai mici, dar suficiente pentru a justifica cele 5 stele primite.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_2d7379a1f2b5fadcd25249b12de96c20.jpg)
Hongqi E-HS9 a avut unele probleme la testele de impact frontal, dar compania a anunțat că a făcut remedieri la furnizorul de airbag-uri și pe linia de asamblare.
Modelele europene în competiție
Audi A6 și Cupra Terramar, reprezentanții Europei în aceste teste, au obținut scoruri bune, comparabile cu rivalii chinezi. Totuși, la sistemele de asistență, notele între 70 și 80 de procente arată unele minusuri.
Concluziile EuroNCAP
Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP, a declarat: „Cu atât de multe SUV-uri noi care intră pe o piață din ce în ce mai competitivă, testele Euro NCAP îi ajută pe consumatori să navigheze în una dintre cele mai complicate decizii de cumpărare cu care se vor confrunta. Mărcile chineze dezvoltă și lansează noi modele de mașini într-un ritm vertiginos, multe dintre ele obținând maximum cinci stele în evaluarea siguranței Euro NCAP. Cu toate acestea, problemele descoperite în timpul testelor sugerează potențiale probleme de producție care nu ar trebui neglijate dacă producătorii chinezi doresc să păstreze standardele de siguranță predominante în Europa.”
Schimbări în evaluarea siguranței
EuroNCAP a anunțat că, începând cu anul viitor, va modifica modul de evaluare a siguranței pentru automobilele vândute pe piața europeană. Cu toate acestea, punctajul de 5 stele va rămâne criteriul principal de excelență, fiind considerat „un indicator valid și de încredere al performanței de siguranță a unei mașini noi.”

Elgabri • 14.04.2025, 23:51
Foarte interesant pentru ca din ce am inteles ei nu fac multe teste pe masini ce mai mult folosesc simulari pe calculator si astfel reduc mult costurile si timpul cu testarile !!
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_4b1e016aa72d14e27cc7311e049d3eb5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_2eb73a1ea3663c008126011fd7f12eb4.webp)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d14a138df761ff7b57dd3718a56ad73d.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a26cd3e760ddfa7bd9a9a6b213c3f2ce.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8bec86fcdbbeba53638e0ac08bf8c07f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8ade19b3d3f553fcadc281af11ef8b8c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a68ecf53f460c1f8917c89074737c5b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_23bc7b796f5561ba3b2e01df209061b6.jpg)