Cuprins:
Uber și Waymo sunt acum parteneri
Uber și Waymo, care în trecut au fost implicate într-un proces legat de tehnologia de conducere autonomă, sunt acum parteneri. Andrew Macdonald, vicepreședinte senior pentru mobilitate și operațiuni de afaceri la Uber, a declarat pentru CNN:
„Suntem adevărați credincioși în tehnologie și, personal, cred că venirea vehiculelor autonome pe piață este un lucru bun pentru lume… suntem fericiți și sincer entuziasmați să vedem autonomia venind pe piață și începând să se extindă.”
Cum funcționează serviciul
Utilizatorii Uber din Austin care solicită un UberX, Uber Green, Uber Comfort sau Uber Comfort Electric ar putea fi asociați cu un vehicul Waymo complet autonom, electric Jaguar I-PACE, fără costuri suplimentare, pentru până la patru persoane. Călătorii pot crește șansele de a obține un Waymo ajustându-și preferințele în aplicație.
Macdonald a explicat că dacă un pasager nu dorește o mașină fără șofer, va fi întrebat în prealabil dacă dorește o altă mașină.
Contextul și implicațiile
Uber a făcut încercări de a intra pe piața vehiculelor fără șofer și înainte, dar nu la această scară. În 2023, compania a pilotat o lansare similară fără șofer în Phoenix, Arizona. Înainte de pandemie, Uber deținea și opera propria flotă de vehicule autonome, dar ulterior a vândut-o companiei Aurora.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_41bed5f8762293b0eb645d6ff4bc2f5a.jpg)
Această știre vine în contextul în care Tesla, cu sediul în Austin, a început procesul de obținere a aprobării pentru a oferi servicii de ride-hailing în California. Austin a fost de mult timp un teren de testare pentru noile tehnologii, atrăgând startup-uri și firme noi.
Siguranța pasagerilor
Siguranța a fost o preocupare primordială în timpul operațiunii robotaxi Cruise a General Motors, pe care GM a oprit-o în cele din urmă în decembrie. Robotaxiurile au avut o serie de incidente, inclusiv unul în octombrie 2023 în San Francisco, în care unul dintre taxiurile sale autonome a lovit un pieton și l-a târât pe drum pe o distanță de 20 de metri.
În cazul Uber-Waymo, dacă apare o problemă de siguranță, pasagerii au acces la asistență umană 24/7 prin intermediul aplicației Uber. Macdonald a explicat că, în timp ce un pasager urmărește cursa în aplicație, poate solicita ajutor la apăsarea unui buton. Vehiculul poate, de asemenea, să detecteze dacă a avut loc un accident sau orice fel de incident.
Perspective de viitor
Uber are planuri de a-și extinde rețeaua și în alte orașe, a declarat Macdonald. Pentru moment, compania își concentrează atenția asupra Austin și Atlanta și asupra schimbărilor pe care le poate aduce pentru consumatorul obișnuit.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_196f9850d8a006798b5556eb75aa5f2d.jpg)
„Ne așteptăm ca acest lucru să crească piața în general. Acest lucru va extinde cu adevărat oportunitățile atât pentru vehiculele conduse de oameni în Austin, cât și pentru vehiculele autonome. Piața va crește. Oportunitățile pentru extinderea generală a serviciilor de ride-sharing și pentru ca oamenii să renunțe la proprietatea individuală a mașinilor sunt cu adevărat convingătoare aici”, a spus Macdonald.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_355721eca2e817a0b28579cab9a9fca8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_6e89aeb86663aeb2ca96187f256fca75.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_fe63f7ecfe76ba356e3c12d34cc0d859.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8286e0e013a31e5326eee8b29042e37b.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ac307b3fabdcd88c0c9e71b054963dae.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b0b78bce03d5a2c735fe4f7ed42e1726.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_943bd589897d13f1f4aeeab5c08d1531.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_8e7fe8d2c12c68dd853764ffa0e25cb1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_7487f654eaf4e867f6de46c5b40e0381.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_dddd433ec1f86c990ec8a1c034321074.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_f4985cb70de2d3e0383b69da3a1b898d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_02fc53635ea0135ce02f95756c30f066.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_2c51935e9925070f07c38e077deaff16.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_b0c7f2e533a4cff80fc8db1805f41db1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_acd6d3547c57a66c195f7b1686a8a970.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_c8867dafbf7b2f24feeaf1d9dcf10b6d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_d7f9120c843d9663f1a676ab02e3349c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_ef184f9e138e6ee61550ff73aecf8b40.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.