Potrivit sursei citate, într-un viitor nu prea îndepărtat, costurile bateriilor vor scădea până la 100 $/kWh, iar în acel moment, prețul mașinilor va ajunge la nivelul celor pe benzină.
Un raport al firmei de cercetare Bloomberg New Energy Finance prezice că prețul mediu al pieței va fi de 101 $/kWh în 2023. Dacă, la vremea aceea, vor exista și stimulente financiare, mașinile electrice ar putea deveni chiar mai ieftine decât cele tradiționale, care folosesc combustibili fosili.
Bateriile, cheia problemei
Studiul mai arată că prețul pentru pachetele de baterii destinate autobuzelor din China a și scăzut sub pragul de 100 $/kWh.
Pe de altă parte, prețul mediu global pentru toate categoriile de vehicule electrice pe baterii a coborât la noul nivel de 137 $/kWh. Aceasta reprezintă o scădere de 89% față de anul 2010, când era de 1.100 $/kWh.
Tot potrivit raportului, sunt prevăzute prețuri de 58 $/kWh în 2030. O cale de reducere a prețurilor ar fi ca bateriile solid-state (cu electrozi și electroliți solizi) să ajungă suficient de stabile încât să devină segmentul principal pentru vehicule. Fabricarea acestor baterii are costuri cu 40% mai mici decât bateriile litiu-ion curente.