Cele mai multe maşini includ
acum o mulţime de senzori pentru frânarea automată, pentru asistenţa la parcare
sau pentru menţinerea benzii.
Dar foarte puţini producători
au introdus cel mai complex sistem de senzori, numit LiDAR, din cauza preţurilor
foarte mari.
Însă acum două zile, Volvo a anunţat că a găsit o variantă ieftină pentru producerea acestui sistem. În 2018, concernul suedez a încheiat un parteneriat cu o firmă din Silicon Valley, Luminar, care poate fabrica aceşti senzori la un preţ care să justifice instalarea lor pe maşinile de serie.
Iar cei de la Volvo promit că,
începând cu 2022, acest sistem se va regăsi în dotările standard pentru anumite
modele de automobile.
Scanare 3D a drumului
Aceste maşini vor avea o
funcţie numită Highway Pilot, care permite conducerea pe autostradă complet
autonomă. Funcţia va fi activată doar după ce se va face o verificare de
siguranţă privind locația și condițiile geografice.
Conducerea autonomă va fi una dintre cele bune tehnologii de salvare a vieții din istorie, dacă este introdusă în mod responsabil și în siguranță
Henrik Green, directorul tehnologic Volvo Cars
Senzorii LiDAR emit milioane
de impulsuri de lumină laser pentru a detecta cu exactitate unde se află
obiectele, scanând mediul în 3D şi creând o hartă temporară, în timp real, fără
a necesita conectare la internet.
În curând, Volvoul dumneavoastră va putea conduce autonom pe autostrăzi atunci când sistemul determină că acest lucru este sigur. La acel moment, maşina va prelua responsabilitatea pentru conducere, iar şoferul se poate relaxa şi lua mâinile de pe volan
Henrik Green, directorul tehnologic Volvo Cars
Volvo Cars a fost fondată în
1927, iar anul trecut a vândut 705.452 de autoturisme. Începând cu 2010, a fost
preluată de grupul Zhejiang Geely Holding din China.